familiedehoog.reismee.nl

19 mei 2012

De tassen en koffer zijn ingepakt, over anderhalf uur komt de taxi om ons naar het vliegveld te brengen. We hebben zin in Fiji, maar gaan Australie wel erg missen! De afgelopen week in Sydney was helemaal goed. We hebben de stad heerlijk kunnen verkennen en zijn trots op de meiden, die heel wat afgelopen en geslenterd hebben. Natuurlijk soms wel eens met commentaar, maar vooral ook met net zo veel enthousiasme als wij. In Australie zouden ze niet willen wonen, maar in Sydney wel! Donderdag kwamen we bij toeval een erg leuke speeltuin tegen bij Darling Harbour. Een heel waterpark met sluizen en bruggen en ook nog een spannende glijbaan, zandbakken en touwen klimtorens. Helemaal leuk voor de kinderen en wij zaten er heerlijk in het zonnetje (het is hier dan wel herfst, maar overdag lijkt het wel lente of zomer!) te genieten. We werden aangesproken door een Fransman, die had de achterkant van Hans zijn vest gezien en vroeg hoe lang we al op wereldreis waren. Hij is namelijk ook met zijn gezin op reis en hij was nog niet veel gezinnen op reis tegengekomen. Wij inderdaad ook niet, wel veel backpackers en grey nomads maar geen gezinnen. We hebben even gezellig staan kletsen en ervaringen gedeeld. Zij zijn sinds vorig jaar april op reis en gaan in Augustus weer terug naar huis (Nantes). Ze zijn heel Azie doorgereisd met een camper, leuk! Ook hebben ze vijf maanden met een camper door Amerika gereisd. Door die vesten zijn we al zo vaak aangsproken, echt een schot in de roos! De meiden hebben Uggs uitgezocht en zo komt het dat de nieuwe koffer toch ook best wel weer vol zit... niet alleen door de laarzen hoor, maar ook door mijn winkelsessie van woensdag! Ik had wel een geweldige aankoop op de markt in Chinatown: een horloge van 10 dollar met 'Japanese Seiko movement' (en made in China..). Het is net een Swatch, ik ben er heel blij mee en ben benieuwd hoe lang hij het blijft doen! Er zit een jaar garantie op (moet je hem wel opsturen en genoeg porto erbij doen zodat ze een nieuwe terug kunnen sturen..) en ik kreeg er nog een extra batterij bij! We hebben ook weer erg gelachen om ons Japanse huisbaas. Op zondag kun je hier voor weinig met al het openbaar vervoer reizen, Sunday Funday noemen ze dat. Je kunt dan voor 2,50 per persoon reizen tot zover als de Blue Mountains. Anthony tipte ons en vroeg waar we heen gingen. Wij hadden natuurlijk kaartjes voor de voorstelling in het Opera House dus dat vertelden we. Zei hij 'No no, no go to Opera House, go to Blue Mountains! It is cheap!'. We kwamen er een poosje geleden ook nog achter dat onze bankpas geskimmt was! Dat was al in Thailand gebeurd en pas nu werd er geld opgenomen. Gelukkig zag Hans het heel snel en was alles na een telefoontje met de bank zo opgelost. Hoort ook bij reizen! Tot slot nog een laatste overpeinzing over Australie. Wat maakt dit land nou zo geweldig, waarom voelen wij en vele anderen ons hier zo thuis? Ten eerste de ruimte en de natuur. Alleen al het feit dat iedereen hier huizen kan bouwen zonder verdiepingen erop zegt al genoeg. Ten tweede de no worries mentaliteit. Men doet hier wat ze zelf belangrijk vinden en hebben niets op met al die blah blah cultuur van tegenwoordig. Niet iedereen natuurlijk, hier in Sydney stikt het ook van de carrieremannen strak in het pak, maar over het algemeen is men heel relaxed. Je werkt om lekker te kunnen leven en reizen en wat je dan doet dat maakt niet uit. WIj denken dat dat het wel is, die no worries mentaliteit. Iedereen spreekt je aan en is geinteresseerd in je verhaal. Van de week zat ik op de tram te wachten en begon de man naast me een praatje, ik vind dat nog steeds zo leuk en bijzonder. We gaan proberen de no worries mentaliteit erin te houden! Wij gaan ontbijten en ons klaar maken voor de reis. We komen zeker terug in dit geweldige land!

Het gezin met 7 kinderen

Wij vonden het ook helemaal leuk dat jullie hier waren en jullie moeten ook zeker nog eens terug komen. In de tussentijd tuffen wij lekker rond in de witte Porsche (zo noemen we 'm maar, hij gaat zoveel sneller als ons voertuig!). Heel veel plezier tijdens de rest van jullie wereldreis en die meiden van jullie....daar kun je zeker trots op zijn!