familiedehoog.reismee.nl

29 april - 5 mei

29 april 2012 Wat een leuke dag was het vandaag. We zijn naar de dierentuin van Steve Irwin geweest, de Crocodile Hunter die in 2006 is overleden na een aanvaring met een stingray. In de dierentuin is hij nog erg aanwezig, ze doen er alles aan om zijn herinnering levend te houden. De dierentuin is heel anders dan wij gewend zijn van bijvoorbeeld Blijdorp. Er lopen de hele dag medewerkers rond met dieren die je kunt aanraken en aaien en ze vertellen dan gelijk een hoop over deze beesten. Wij hebben een aantal hagedissen, een kleine krokodil, een koala en een wombat geaaid. De dieren hebben allemaal zeer verzorgde en vooral erg ruime verblijven en overal is wel een show of demonstratie. Natuurlijk zijn we naar de krokodillenshow wezen kijken, daar is Steve Irwin tenslotte bekend van geworden. Ook kijken we naar demonstraties bij de tijgers en otters. We kijken onze ogen uit en komen bijna tijd tekort om alles te bekijken. Het park is zo uitgestrekt, we lopen wat af! Puck krijgt maar geen genoeg van het aaien van de kangaroos en wil aan het eind van de dag nog een laatste keer terug. Je hebt een kangaroo walk en een koala walk, waar je doorheen kunt wandelen en gelijk de dieren mag aaien. Het is misschien wel de laatste keer dat we kangaroos zien in Australië dus vooruit we lopen nog wel een keer! We hebben wel geluk met het weer, op een paar stevige buien na houden we het droog. 30 april - 3 mei 2012 in Alstonville bij 'de zeven kinderen' We zijn weer bij de familie Breugem en Hans kan gelijk hard aan de slag want er moet een Ikea keuken in elkaar gezet worden. Wij zijn zelf op weg naar Alstonville langs de Ikea gereden en hebben nog een kastje meegenomen. Puck heeft een leuk bureautje uitgezocht voor op haar kamer, een knus hoekbureautje. Het is maar goed dat we die in Nederland kopen, want hier is de Ikea een stuk duurder! Je betaalt hier precies het dubbele dan in Nederland, heel raar. Op dinsdag beginnen de mannen met bouwen van de keuken. Puck en Lotte vinden het helemaal fijn om weer terug te zijn en vooral Lotte speelt de sterren van de hemel. Op woensdag gaat Puck een dag mee naar school met de jongens! Wij vinden het ontzettend stoer van haar, maar zelf blijft ze er heel cool onder. Ze mag een dagje meelopen met de klas van Noah. Hier in Australië gaan kinderen pas naar school als ze vijf zijn geworden. Ze leren dan al wel gelijk lezen en schrijven dus het gaat er wat anders aan toe dan in Nederland. Noah is dit schooljaar (in januari) begonnen. Hij is helemaal trots dat Puck met hem mee gaat. Ze dragen hier schooluniformen, en omdat er in dit gezin alleen jongens naar school gaan, krijgt Puck een mooie blauwe polo en een hoed. Die hoed is verplicht, 'no hat, no play' dus het is wel belangrijk dat Puck die meeneemt, anders mag ze niet buitenspelen! Ik ga mee met brengen en Puck gaat gelijk lekker kleuren. Ik mag wel weer gaan, het is echt niet nodig dat ik nog langer blijf! Om half vier gaan we ze weer ophalen. Puck had heel erg leuk gehad. Ze had in de klas en met buiten spelen vriendinnetjes gevonden en was beroemd door de hele school. Er zitten maar 58 kinderen op de school, dus ze viel wel op! De juf was erg gecharmeerd van Puck, die vroeg of ze nog een dagje mocht komen. De taal was geen probleem geweest, Puck begreep een hoop en wat ze niet verstond kon Noah voor haar vertalen. Ze had zelfs verteld aan de juf dat ze vrijdag jarig was: 'it is my birthday over three days'. Knap hoor. Wij vonden het echt heel stoer van haar maar zelf zei ze ' ik begrijp niet dat jullie dat iedere keer zeggen, ik ben gewoon naar school geweest'. Verder gaan de dagen snel voorbij, de mannen werken heel hard aan de keuken en Corry en ik scheuren tussen de bedrijven door langs bouwmarkten en zelfs helemaal naar Ikea voor missende onderdelen en werkbladen. Lotte en ik gaan op woensdag, als Puck op school zit, samen winkelen voor de verjaardag van Puck. We vinden leuke kadootjes en weten ook de weg goed te vinden dus het is een vruchtbare ochtend. 4 mei 2012 - Puck 7 jaar!! Vandaag is dan eindelijk de dag: Puck is jarig! Om kwart over zes horen we al een paar jongetjes bij de deur van onze slaapkamer. Niet dat dat een uitzondering is hoor, ze zijn hier altijd zo vroeg wakker! Puck wordt als laatste wakker (ijskonijn) en zodra ze haar ogen opendoet zingen we haar toe. Dat is voor de jongens ook het teken om binnen te komen en die zingen ook nog voor haar. Dat is een goed begin van de dag! Dan is het tijd om op het grote bed kadootjes uit te pakken. Puck vindt het reuze spannend. Ze mag zelf kiezen welk pakje ze het eerst openmaakt en kiest een mooi klein tasje, waar een zilveren kangaroo voor aan haar kettinkje zit. Die hangt nu naast de olifant uit Thailand. Daarna pakt ze de kaart die ik geschreven heb. Op de voorkant staat een poesje en erin staat dat we in Nederland een poesje gaan uitzoeken. Puck weet even niet wat ze moet zeggen, ze is helemaal beduusd en ontzettend blij. Hans en ik krijgen een hele dikke knuffel en ze straalt helemaal. Een goede keuze! Daarna pakt ze het derde pakje uit, een horloge die ze meteen om doet. Als laatste hebben we nog een klein grapje, een speeltje voor poezen! Daarna is het tijd voor nog een grote verrassing: de jongens komen de stapel post uit Nederland brengen! Puck is wel even bezig met alles openmaken en lezen, het is echt zo leuk dat iedereen de moeite heeft genomen om een kaartje (en zelfs wat kleine kadootjes!) te sturen. Op haar verjaardag zelf liggen er ook nog drie kaarten in de brievenbus en we begrijpen dat er ook nog een aantal onderweg zijn. Leuk hoor! Na het ontbijt ga ik met Puck op pad voor taart. Het wordt een chocolade taart die we thuis zelf verder gaan versieren. Als de jongens uit school komen, is het echt feest. We zingen nog een keer, Puck blaast de kaarsjes uit en de taart wordt lekker opgegeten. Ook krijgt ze nog een prachtig kado van 'de zeven kinderen', een mooie tas vol met Polly Pocket spulletjes! De tas zelf is een soort verzamelmap met allemaal kleine vakjes waar de poppetjes inzitten. Na het feestje belt Tijn op de skype, alleen krijgt hij weinig kans om met Puck te praten want Rosalotte van ruim anderhalf vindt Tijn ook wel erg leuk en wurmt zich steeds voor Puck langs in beeld! Het is erg grappig, en Puck en Tijn besluiten om dan maar zondag nog een keer samen te skypen... Puck heeft helemaal rode wangen van opwinding (en Lotte trouwens ook) en klaagt steeds over hoofdpijn. Dat is meestal een voorbode van overgeven, en ja hoor een uurtje na de taart komt die er net zo hard weer uit. Ze had zich veel te druk gemaakt (kind van haar moeder), maar na een poosje rustig zitten is ze het wel kwijt. Puck mocht kiezen wat we zouden eten en dat werd 'groene pasta' met kip, pasta met een pesto van broccoli en basilicum. Het is even wennen om voor zoveel mensen te koken, maar met hulp van Corry (op 1 gaspit in de buitenkeuken!) gaat het prima. Puck zit gelukkig weer heerlijk te smullen. Het was een erg geslaagde dag, dat vonden niet alleen wij maar ook Puck ging heel tevreden slapen. De foto's zijn niet zo heel mooi geworden (er zit geen flits op de ipad), maar onze nieuwe adapter voor de laptop is binnen dus als we weer wifi hebben kunnen we weer een fotoserie op de site zetten! 5 mei 2012 Gisteren zaten we ineens zonder internet dus vanmorgen eerst naar de Telstra winkel gereden om nog voor de laatste twee weken Australië tegoed op de ipad laten zetten. Zal je altijd zien, zaten we klaar om te skypen met opa en oma, tanta Mona, oom Peter en Hidde en Fieke, is het tegoed op! Hans is weer lekker aan het klussen geweest, de keuken is nu zo goed als af en wij besluiten om nog een paar dagen naar de kust te gaan. We vertrekken maandag op ons gemak en komen dan donderdag weer terug bij de familie Breugem. Zaterdag gaan we met de trein naar Sydney en vrijdag kunnen we dan alle kampeerspullen uitzoeken en alles wassen. Het weer is ook weer helemaal opgeknapt, blauwe luchten en overdag een graad of 23, heerlijk winterweer noemen ze dat hier! 's Avonds en 's nachts koelt het wel behoorlijk af, dat is wel lekker slapen (hopelijk vind ik dat in de tent ook nog zo...). Het is wel een raar idee, nog 3 nachtjes in onze geweldige tent en dan is het gewoon klaar.