familiedehoog.reismee.nl

22 - 29 april

22 april 2012 - middag De foto's en het filmpje van het waterpark staan al op de website. Staan op het surfplankje is niet gelukt, daar was het water echt te wild voor. Maar Puck deed het supergoed met blijven liggen. Het waterpark was ontzettend leuk, vooral Lotte ging helemaal uit haar dak. Er stond een gezellig muziekje op en ze heeft wat afgedanst tussen de waterstralen. Ik ging even met haar naar de wc en toen zei ze 'ik vind dit het allerleukste van onze reis!' Een kind heeft niet zoveel nodig... 23 april 2012 Paardrijden vandaag! We zaten al om kwart voor acht in de auto want het was een uurtje rijden vanaf de camping. We hadden een uitgebreide routebeschrijving gekregen en dat was maar goed ook, want de ranch lag echt in the middle of nowhere. De eigenaars bleken erg enthousiaste paardenliefhebbers te zijn en we werden heel hartelijk ontvangen. Puck zag bij aankomst een schattig gespikkeld paardje en was op slag verliefd. Ook omdat dit paardje op Sproet leek, een pony uit een boek wat ze gelezen heeft. En laat dit paardje nu voor Puck opgezadeld zijn! Ze straalde al bij voorbaat! Nadat we helmen op hadden konden we opstijgen. Vader en dochter van de ranch gingen met ons mee, er was nog iemand die een hele dag had geboekt en die ging dan na de 'morning tea' met de vader verder, terwijl wij met dochter weer teruggingen. De dochter des huizes had het paardje van Puck vast aan een lijn zodat ze die eventueel in bedwang kon houden. Niet dat dat nodig was, het waren erg makke paardjes en ze sjokten gehoorzaam achter elkaar aan. Het paard waar ik op zat wilde erg graag overal even wat eten en ging dan even in de versnelling om weer bij de rest te komen. Leuk! De rit ging dwars door de bush, over hele smalle paadjes en dwars door beekjes. Halverwege stopten we op een open plek in het bos voor de morning tea: thee met een groot stuk cake en een mandarijntje. Speciaal voor Puck hadden ze een thermosfles koude limonade meegenomen. Het was zo fantastisch om daar te zitten op een boomstam midden in het bos, paardjes om je heen en verder niets dan stilte. Zelfs Puck vond het heel bijzonder en zat te genieten. Die heeft trouwens drie uur lang alleen maar zitten stralen op dat paard. Onze begeleiders dachten niet dat dit een fase was van Puck, volgens haar was dit echt wel een paardenmeisje in de dop. We zullen zien! Ikzelf vond het ook wel heel erg leuk. In eerste instantie was ik wel een beetje gespannen en deed het paard niet echt wat ik wilde, maar toen ik me wat meer op mijn gemak voelde luisterde hij wel en dat gaf een goed gevoel. Hans en Lotte bleven op de ranch achter en hebben zich ook prima vermaakt. De kleinkinderen van de eigenaar liepen er ook rond en Lotte heeft ook nog een filmpje met ze zitten kijken. Puck vond dit en het snorkelen de allerleukste dingen die ze had gedaan in Australië! 24 april 2012 Spierpijn!!! En Puck heeft nergens last van! We maken er maar een hangdagje van vandaag... Het is ook niet zulk geweldig weer, benauwd, bewolkt en zo nu en dan regen. Dus even een dagje niets! 25 april 2012 De laatste loodjes wat school betreft, valt niet mee! Puck heeft echt geen zin - en blijkt later ook helemaal niet lekker te zijn - en doet enorm lang over haar laatste bladzijden in het rekenboek. Maar dan kan het ook de koffer in en dat is toch wel heel fijn! De laatste toets kunnen we nog niet doen dus ze heeft even rust tot de laptop het weer doet. Het enige wat we nu nog doen is een bladzijde schrijven per dag, en dat vindt ze super leuk dus is geen straf. Het zonnetje laat zich weer zien en we brengen de ochtend bij het zwembad door. Puck is nog helemaal vol van het paardrijden en we kijken op internet naar maneges bij ons in de buurt. Na de lunch zegt Puck dat ze zich niet zo lekker voelt. Ze ziet ook erg wit (nou ja, het is meer geel doordat ze zo bruin is). En later in de middag begint ze over te geven. Dit gaat tot diep in de nacht door. We zouden 's avonds eigenlijk uit eten gaan, en volgens Puck kon dit ook prima ze voelde zich echt wel weer beter. We reden de camping nog niet af of daar ging ze weer, dus toch maar weer terug! Hans is toen maar fish&chips gaan halen, wat tot dikke tranen leidde bij Puck want die had daar ook zo'n trek in. Een beker bouillon bleef al niet binnen dus voorlopig even geen fish&chips! 's Nachts maakten we ons wel een beetje zorgen, we zouden vrijdag met een excursie mee gaan naar Fraser Island, we zagen ons al zitten met een teiltje in de bus... 26 april 2012 Gelukkig gaat het wel weer met Puck. Ze heeft honger en dorst dus dat is een goed teken. We worden al heel vroeg opgehaald door onze gids en gaan op weg naar Fraser Island. Een heel bijzonder eiland, het bestaat helemaal uit zand, en toch is het helemaal begroeid. Een stuk is zelfs sub tropisch regenwoud. Het eiland heeft alleen zandwegen die met dikke four wheel drives begaanbaar zijn, en dan soms ook nog met moeite. Je kunt ook een 4WD huren, maar dat is bijna net zo duur als een tour boeken. Het wordt ook afgeraden om zelf te gaan rondrijden, tenzij je heel goed met 4WDs kunt rijden. Als onze bus begint aan de tocht begrijpen we wel wat ze bedoelen, die wegen zijn echt niet meer dan smalle stroken mul zand. Ik denk dat ze de autohuur zo duur maken om mensen te ontmoedigen om zelf te gaan rijden, anders hebben ze er een dagtaak aan om gestrande toeristen uit het zand te trekken. Onze bus is wel bijzonder, aan de buitenkant lijkt het wel een legervoertuig. De chauffeur en gids is ook heel bijzonder! De man weet heel veel te vertellen over het eiland en is heel enthousiast en grappig. Onze eerste stop is Lake McKenzie, een van de vele meren op het eiland en volgens velen het mooiste meer ter wereld. Mooi is het zeker, en ook heel bijzonder. Het water is kristalhelder en door de zandbodem zand gefilterd waardoor het zelfs drinkbaar is. Door de hoge ph waarde kunnen er geen dieren in leven en is het water heel zacht voor je huid en haren. Ondanks dat er een aantal bussen toeristen leeggegooid worden, is het er erg stil en vredig. Daarna rijden we door naar Central Station, de overblijfselen van wat vroeger een dorpje van houthakkers was. Tot 1950 was het eiland nog bewoond en in de jaren 70 is het eiland uitgeroepen tot national park. Gelukkig maar, want anders zou het in mum van tijd vol zijn gebouwd met luxe resorts. We maken hier een wandeling door het regenwoud en onze gids weet heel veel te vertellen over de flora en fauna. Er staan hier varens die echt duizenden jaren oud zijn en nog door de dinosaurussen gegeten werden. Al die verhalen zijn saai volgens de meiden (ze verstaan er niks van), totdat Lotte een dingo ziet lopen! Er leven zo'n 200 dingo's op het eiland dus die kans was ook wel groot. De dingo's op Fraser Island zijn ook beschermd. Lotte is dolblij dat zij de dingo als eerste zag en heeft het de hele dag over niets anders. Na de wandeling gaan we lunchen. Er is een buffet bij een hotel voor alle mensen die met tourbussen het eiland verkennen vandaag. Lekker massaal dus. Er is genoeg keuze uit warme en koude gerechten. Altijd leuk, je betaalt enorm veel geld voor zo'n dag inclusief lunchbuffet en wat eten de meiden? Lotte houdt het op een broodje met een plakje worst en Puck eet een halve kippenpoot en wat bietjes! Puck is doodmoe en ik neem maar een broodje voor haar mee voor als ze 's middags nog trek krijgt. Eenmaal terug in de bus valt ze als een blok in slaap. Na de lunch scheuren we met de bus over het strand, de 'snelweg' van het eiland. Een spectaculaire rit! We komen langs een scheepswrak, waar we even stoppen. Ik blijf met slapende Puck zitten. We twijfelen nog of we haar wakker moeten maken, ze wilde heel graag het wrak zien, maar we laten haar toch maar slapen. Met het risico dat ze heel boos is als ze wakker wordt en het wrak gemist blijkt te hebben! Daarna scheuren we weer door om naar gekleurd zand te kijken en dan weer terug naar Eli Kreek, een beekje die op het strand uitkomt. Puck wordt weer wakker en het eerste wat ze vraagt is of we bij het wrak zijn... gelukkig neemt ze ook genoegen met de foto's. Ze heeft ook honger en eet met smaak het bewaarde broodje op. Eli Creek heeft ook weer superschoon en helder water wat je gewoon kunt drinken. Je kunt het beekje in en dan je met de stroom mee laten voeren naar het strand. Wij doen dit niet, het is wat frisser geworden plus we stoppen hier maar een half uur dus er is weinig tijd om op te drogen. Na deze stop is het tijd om terug te rijden naar de ferry. Het was - vooral voor de kinderen - een vermoeiende dag, maar zeker de moeite waard, Fraser Island is een prachtig en bijzonder eiland. 27 april 2012 Tijd om weer te verkassen, na een week in Hervey Bay. We rijden vandaag naar Brisbane. De weersvoorspelling voor de komende dagen is erg slecht, maar als we aankomen is het nog droog dus we zetten snel de tent op. Je kunt merken dat we bij een grote stad zitten, er is veel verkeer en je ziet hier ineens veel meer normale en kleinere auto's in plaats van dikke four wheel drives. Na het avondeten begint het te regenen en we duiken snel de tent in. 28 april 2012 De regen komt met bakken uit de hemel en het ziet er niet naar uit dat het nog droog gaat worden vandaag. We nemen dan maar de bus naar de stad, hier op de camping kunnen we alleen in de tent zitten of in de zeer ongezellige keuken. Voor de meiden heb ik regenpakken en ik vind ook nog een regencape voor mezelf. Hans heeft dus pech... Die is alleen al doorweekt van het kleine stukje naar de bushalte! Als we in de stad aankomen zegt Puck 'nou ik heb best trek, zullen we eerst maar even wat gaan eten?' Dat doen we dan maar! Bij een foodcourt hebben ze tentje die 'Dutch poffertjes - mini pan cakes from Holland' verkopen en daar hebben de dames wel trek in. Voor ons haalt Hans iets bij de Thai. De poffertjes vallen goed in de smaak, het zijn enorme porties maar Puck krijgt het allemaal op. Lotte laat er twee liggen maar heeft ook zitten smullen. Daarna gaan we maar winkels kijken... de winkelstraat is net de Lijnbaan in Rotterdam, semi overdekt dus we lopen droog. We lopen nog tegen een leuke band aan en blijven er zitten kijken. Ze maken erg vrolijke muziek, zelf noemen ze het Spaghetti Western opera. Het klinkt in ieder geval erg goed en we kopen hun cd. Ze zijn zo blij dat we hun (debuut) cd kopen, dat alle bandleden hun handtekening komen zetten! Als ze ooit nog eens wereldberoemd worden, dan hebben wij een gesigneerde cd! In september komen ze naar Europa en ze doen ook Nederland aan. Dus in de gaten houden, mochten ergens de Toot Toot Toots spelen, ga dan kijken! ( www.thetoottoottoots.com) Na een tijdje hebben we (nou ja, Hans, Puck en Lotte) wel genoeg van winkels kijken. Maar dan? De regen blijft gestaag naar de beneden komen dus terug naar de camping of iets in de stad bekijken is geen optie. De oplossing is snel gevonden: de bioscoop! Belle en het Beest in 3D draait en we zijn precies op tijd. Tijdens de voorstukjes zien we dat Ice Age 4 eraan komt, yes!! In juli is hij in Australië in de bioscoop dus hopelijk ook snel in Nederland! Belle en het Beest is leuk, spannend, grappig, eng en zielig. Puck zit de hele film met haar vingers in haar oren, ze vindt het geluid veel te hard! Voor Lotte is dit haar tweede bioscoopbezoek en die zit helemaal te genieten. Ze komt wel bij mij op schoot zitten, niet omdat ze het spannend vindt hoor, maar omdat ze het zo koud heeft! Na de film pakken we de bus weer terug naar de camping. Het is nog harder gaan regenen voor zover mogelijk. Puck, Lotte en ik duiken de gamesroom naast de receptie in terwijl Hans de tent gaat inspecteren en de auto gaat halen. We hebben geen eten in huis dus 'moeten' maar even ergens wat gaan eten. Dat ergens wordt de Mac Donalds. Wel weer een topdag voor de dames, en naar de bioscoop en ook nog naar de Mac! Onze tent heeft zich redelijk gehouden. Op de vloer liggen op sommige plekken plasjes water en er loopt water langs naden. Het dak is droog. Gelukkig hebben we dikke luchtbedden en zijn dekbedden droog. Het moet alleen niet nog een nacht en dag zo regenen... 29 april 2012 - ochtend Het is gelukkig droog geworden vannacht. Volgens de weersvoorspelling wordt er vandaag minder regen verwacht dus dat is mooi. We gaan vandaag naar de dierentuin van Steve - The Crocodile Hunter - Irwin! Een verslag hiervan volgt... Tevens zijn de plannen weer bijgesteld, we gaan morgen al naar de familie Breugem in plaats van woensdag. Zij zijn bezit met het verbouwen van de keuken en kunnen wel wat hulp gebruiken. Het weer zit toch niet echt mee dus voor ons is het ook wel goed zo. Gaan we na de verjaardag van Puck nog een paar dagen naar de kust - als het dan wel beter weer is natuurlijk...

Trudi Suiker

Wat leuk dat verslag van dat eiland heel byzonder om dat te lezen een zand eiland met een tropisch woud on voorstelbaar. Jammer dat jullie zoveel regen hebben gehad maar na regen komt altijd weer zonneschijn.
Ik wil jullie en Puck alvast feliciteren met haar verjaardag ben vergeten een kaart te sturen Sorry maar bij deze dan Puck gefeliciteerd met je verjaardag en hopelijk krijg je een heel lekkker mac menu.En een hele fijne dag toegewenst groetjes van Tante Trudi en Cats.

Marijke en Rob

Puck nog gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker op vakantie geweest, lees de berichten dus later. Gaaf dat crossen door die zandbak. Zo aan het filmpje te zien wordt er flink vaart gemaakt. Toch niet liever zelf gereden?
groetjes Marijke en Rob