familiedehoog.reismee.nl

12 - 14 december

De laatste verslagen vanuit Nieuw Zeeland!

12 december 2011

Er kwam vanmorgen bij de douches een mevrouw naar me toe en die zei ‘your children look so happy, you must do a very good job'. Nou dat vond ik wel een heel mooi compliment! De avond ervoor zaten we tegelijkertijd te eten en toen keek ze al zo vertederd naar onze altijd dansende Lotte, en Puck die zo graag wil afwassen. We raakten aan de praat en ik vertelde over onze reis. Goh, zei ze, ik wou dat onze kinderen zo ondernemend waren. Ze was zelf opgegroeid in Adelaide, Australië en daar moeten we volgens haar zeker naar toe!

Het weer zit ons niet mee, de wind is gaan liggen maar er valt een continue stroom zeikregen (excusez le mot), bah. Het gooit wel een beetje de plannen voor de laatste dagen in de war, we hadden gedacht nog lekker een paar dagen op een camping aan een strand te gaan zitten. Maar ja daar heb je nu niet zo veel te zoeken! We zijn daarom naar Whangarei gereden en hebben voor de laatste keer een Warehouse onveilig gemaakt. Ook leuk! Ook nog even voor de laatste dagen eten in huis gehaald (lekker eenvoudig, we willen nu niet teveel boodschappen meer halen). In de Lonely Planet las ik er dat er bij Whangarei grotten zijn met gloeiwormen, die gratis te bezoeken zijn. En dan komt de Hollander toch weer boven bij de wereldreiziger! Dus wij op zoek naar die grotten. Eenmaal gevonden en de camper geparkeerd, moesten we nog een eind lopen. In de regen, over allemaal glibberige modderpaadjes, door weilanden en over trapjes. Hans was er al snel klaar mee, maar ja Puck en ik moesten die gloeiwormen zien dus toch nog maar even verder gelopen. Kwamen we bij grot nummer één, moest je eerst een levensgevaarlijke klimpartij over rotsen trotseren om bij de ingang te komen! Dus maar weer terug naar het pad. Puck en ik wilden het toch niet opgeven en zijn op zoek gegaan naar grot nummer twee en drie, terwijl Hans en Lotte terug zijn gelopen naar de camper. Grot twee hadden we zo gevonden, maar helaas hier lag de ingang zo nodig nog verder verstopt. Ik heb nog even overwogen om het er toch op te wagen, maar alleen al de gedachte aan het gezicht van Hans weerhield me hier toch van. Dus doorgelopen naar de derde grot. We moesten een heuvel opklimmen en toen... hielden de aanwijzingen op!! Nou je had Puck moeten horen... dus ook wij weer terug naar de camper. Nou, zei Puck, in ieder geval hebben we wel een spannende wandeling gedaan toch mam. Dat vond ik ook, ondanks de regen was het wel een lekkere wandeling zo dwars door die weilanden en over smalle rotspaadjes.

Dus nou ja zonder gloeiwormen gezien te hebben zijn we teruggereden en hebben een camping opgezocht.

13 december 2011

Wéér regen! En volgens de onderhoudsmeneer hier op de camping blijft het ook nog wel even zo. Niet dat Puck en Lotte er last van hebben, die hebben al hun speelgoed naar het opkamertje verhuisd en zitten daar heerlijk te spelen tussen alle dekbedden en kussens. Wij hebben ons er ook maar bij neergelegd, aan het weer verander je toch niets. Ik ben maar de was gaan doen, overmorgen moeten we gaan inpakken en dan is het zo fijn als er schone kleding in de tassen gaat. Ons campertje ruikt nu heerlijk naar schone was, dat is dan weer een voordeel van de regen: ik moet alles wat niet in de droger kan wel binnen ophangen. Hans deed nog wel een halfslachtige poging om de meiden enthousiast te krijgen om naar een museum hier in de buurt te gaan, maar dat werd meteen van tafel geveegd. Ze hebben het te druk!

14 december 2011

Toch nog maar naar het museum gereden vanmorgen en op onze laatste dag in Nieuw Zeeland twee echte kiwi's gezien! Achter glas weliswaar, maar toch leuk om die rare vogels gezien te hebben. De kans dat je ze in het wild tegenkomt is erg klein. Kiwi's zijn nachtdieren en slapen overdag. Ook zijn ze heel erg schuw dus ze zullen zich niet snel in de bewoonde wereld wagen. Het museum had verder nog allerlei Maori attributen en een hoop informatie en spullen over de voor ons erg korte geschiedenis van Nieuw Zeeland. Echt geschiedenis hebben ze hier niet, het land is pas sinds ongeveer 1820 bewoond geraakt door Europeanen. Ze zijn hier dan ook heel trots als er een huis staat wat uit 1920 stamt! Ook was er bij het museum een vogelopvangcentrum, waar we een Tui vogel zagen die kon praten. Zo raar, het leek net of er iedere keer een man bij ons stond die steeds hetzelfde zei.

Na het museum naar Auckland gereden, wederom in de regen. We staan hier op een echte stadscamping vlakbij het vliegveld. In de keuken staan bakken waar je spullen kunt achterlaten die je niet meer kan gebruiken. Één krat zit barstensvol zoutvaatjes, ben benieuwd wie die op gaat maken! Morgenochtend gaan we inpakken en de camper inleveren, en dan door naar het vliegveld - op naar ons volgende avontuur: Australië!

Reacties

Reacties

Wil De Filippi

We wensen jullie een goede vlucht naar Australië!

gr.Wil en de rest

Arthur van der Horst

Weer een leuke up-date verhaal met foto's. Petra wat schrijf je goed en leuk. We volgen het allemaal en leven mee met dezelfde regen nu in Nederland. Goede vlucht naar Australië en dan pakken we de draad weer op bij jullie nieuwste belevenissen.
Groet. fam. van der Horst

Roos Bakker

Hi Petra!
Hier een berichtje van de mama van Marélie. Zij vertelde me vorige week dat jullie terug waren uit Nieuw Zeeland omdat daar enge mannen waren. Gelukkig kon Cora mij geruststellen dat dit niet het geval was ;)! Toen ik Marélie dat weer vertelde, zei ze meteen "sssst, het is een verrassing voor juf Cora". Ik krijg dus de indruk dat Marélie jouw reis nu wel lang genoeg vindt duren, haha.
Daarnaast nog een praktische vraag: een vriendin van mij is van plan een half jaar met man en kids op stap te gaan; kids zijn 5-3-0. Ik vertelde haar over jullie avontuur met een leerplichtig kind. Zou ze jullie via de weblog mogen benaderen met eventuele vragen?

Hele goede reis, happy landings en in Australie natuurlijk de gevleugelde woorden: "no worries mate"!
groetjes,
Roos Bakker

Trudi Suiker

Hallo luitjes.
Ja echt jammer van al die regen en nu weet je ook hoe moeilijk het is om een glimworm tevinden.
Wel hopelijk krijgen jullie in Australie beter weer.
Wat voor vervoer gaan jullie daar gebruiken?
En heb je al een bepaalde route op het oog?
Ik ben heel erg benieuwd hoe het jullie bevalt daar.
een goed vlucht toegewenst en een rustige landing.
Vele groetjes van Trudi suiker en Cats.

Petra

Hi Roos!
Wat heeft jullie dochter toch een hoop fantasie! Helaas voor haar, maar gelukkig voor ons is het avontuur voorlopig nog niet afgelopen!
Natuurlijk mag je onze website aan je vriendin geven. Ik hoop dat zij ook zo'n meedenkende leerplichtambtenaar treffen.
Groetjes,
Petra

Corry Hoogerwaard-van Walsum

Petra, ik volg met veel genoegen alles en wens jullie een goede overtocht. Ook goede kerstdagen alvast.
Groeten van mij,
Corry

Ernst Engels

Wat een mooie verhalen Petra.
Het wordt vast mooi weer in Australie.
In mijn grote Vaart tijd heb ik Kerst 1963 meegemaakt in Adelaid.30 graden en volop zon,duss...
Fijne feestdagen in den vreemde
Groeten
Ernst

Hans van der Hoef

Een fijne trip naar Australia en ik hoop hetzelfde weer als hier in Thailand,blue sky.Fijne kerst en een onvergetelijk nieuwjaar toegewenst.

Roos

Veel dank Petra voor je bericht! Ik zal het Sabien even vertellen, ze zal vast even contact zoeken.
groetjes,
Roos

Mariska Bolleboom

Ik volg met veel plezier jullie verhalen. Je moet een boek maken van jullie blog! Heel veel plezier in Australië en alvast fijne feestdagen.
Groetjes,
Mariska

Sabien

Hoi Petra,
Ik kreeg jullie webadres van Roos. Ik lees al op jullie webadres dat jullie een meewerkende leerplichtambtenaar hebben. Wij wonen in Rotterdam; in welke gemeente wonen jullie? Hebben jullie te maken gehad met een leerplichtambtenaar in Rotterdam? Of weten jullie misschien iemand anders die ermee te maken heeft gehad?
Veel plezier op jullie reis!!
Groetjes, Sabien (vriendin van Roos)

Petra

Hoi Sabine,
Misschien is het handig om even een mailtje te sturen, ons adres is Hans.Petra.Puck.Lotte@ gmail.com!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!