familiedehoog.reismee.nl

13 november

13 november 2011

Wat een topdag vandaag voor de meiden!
Vanmorgen toen ze wakker werden hebben ze eerst heel veel zitten skypen. De eerste met wie ze hebben gesproken was Tijn, een vriendje (hét vriendje!) van Puck. Tijn vond het helemaal niet raar om via de skype met ons te praten en kletste honderduit, erg gezellig! Puck was erg blij om Tijn gezien te hebben, ze had er een kleur van. Daarna zag Puck dat oom Martijn ‘check' was. Als er mensen on-line zijn, dan staat er een vinkje voor in het Skype menu, en dat vinkje noemt Puck ‘check'. Dus oom Martijn ook maar even gebeld en gezellig gekletst met hem en neefje Milan. Daarna het lang verwachte gesprek met de vriendinnen Kylian en Gabrielle. Ein-de-lijk hadden we dan contact, Lotte was zo blij dat ze van gekkigheid niet meer wist wat ze allemaal wilde zeggen. Het werd een leuk gesprek, we hebben de camper laten zien en Hans en Puck hebben ook nog buiten van alles laten zien. Daarna zijn we eerst gaan ontbijten en tijdens het ontbijt belden opa en oma. Vier gesprekken op één dag, dat hebben we nog nooit gedaan! Erg prettig ook dat we op het netwerk van Uncle John zaten en dus gratis internet hadden. Je moet hier - vinden wij - best veel geld (15 dollar voor drie uur) betalen om te kunnen internetten dus we proberen er zuinig mee om te gaan. Dat was in Thailand wel beter geregeld, daar had je gewoon overal gratis wifi!

Na het ontbijt was het tijd om de intocht van Sinterklaas te kijken. Lotte zat haast in de computer, die zoog alles in zich op. Na de verlossende woorden dat iedereen vanaf nu zijn schoen mag zetten, was de spanning er wel een beetje af. Lotte heeft het wel de hele dag over Sinterklaas gehad, het maakte niet uit waar we het over hadden zij had wel weer een bruggetje naar Sinterklaas.

Na de intocht zijn we eerst boodschappen gaan doen en toen doorgereden naar Pohara Beach. De camping ligt direct aan het strand en het plaatsje zelf is een soort van gateway naar het Abel Tasman National Park. Het was prachtig weer dus we hebben de rest van de middag op het strand doorgebracht. Op het strand waren mensen bezig met blo-charts, soort van driewielers met een surfzeil. Het zag er leuk uit, alleen stond er niet echt veel wind dus ze waren er snel op uitgekeken. Tot onze verassing kwam de eigenaar van de charts vragen of de meisjes misschien wilden rijden. Puck wilde in eerste instantie niet, maar Lotte zei gelijk ja. Ze ging als een speer! Hans en die man hebben zich rot gerend om haar bij te houden. Toen Puck dat zag wilde ze ook wel! Dus ook een helm op en in zo'n chart. Puck ging helemaal als een speer, ze had vrij snel door hoe het met de wind werkte. Ze begreep ook heel goed de aanwijzingen van die man en hij liet haar al snel alleen rijden. Als hij ‘turn!' riep, dan maakte ze keurig een bochtje en reed weer terug. De meiden zaten te stralen op die dingen, ze kregen er geen genoeg van!

Die man vertelde dat hij normaliter niet zulke jonge kinderen op de charts laat rijden, maar omdat er weinig wind stond en hij toch geen klanten had maakte hij een uitzondering. Ik zou denken dan ga ik lekker naar huis, er valt toch niets te verdienen! Hans had net gezegd dat we volgende zomer in Rockanje een surfplank gaan aanschaffen zodat de meiden kunnen leren surfen. Nou, als ze dat ook zo snel doorhebben dan vliegen ze zo over het water!

Terug bij de camper heeft Puck voor de Zwarte Pieten een vlag getekend (dezelfde vlag als die we bij de intocht van de Sint hebben gezien) en die hebben we op het raam van de camper geplakt, zodat ze weten bij welke camper ze moeten zijn vannacht. Ook heeft Puck nog een briefje geschreven, want ja we hebben hier natuurlijk geen open haard dus waar laat je dan die schoenen. We hebben overwogen om ze buiten te zetten, want Lotte vindt alles prima, maar er komen geen Pieten binnen vannacht! Maar ja, wat dan als het gaat regenen... ze staan nu voor het keukenraam en dat raam staat op een kiertje zodat de Pieten het open kunnen schuiven. Voor het slapengaan hebben ze onder het open dakraam heel hard zitten zingen. En nu maar hopen dat er een Zwarte Piet is in Nieuw Zeeland die dat gehoord heeft...

Nienke

Onwijs vet dat de meiden hebben geblowkart. Dat hebben wij ook al een paar x gedaan met z'n vieren. Echt leuk is dat om te doen. Noortje en Ilse zullen best jaloers zijn als de foto's zien.

Heeft Zwarte Piet de camper gevonden? Vast wel. Zeker met zo ' n mooie vlag op het raam.

Het altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet en veel plezier. Nienke

Debbie

Ik liep weer wat verhalen achter, maar ben nu weer helemaal bij!
Wat maken jullie een hoop mee zeg, het is maar goed dat jullie het op deze manier bij houden anders zou je de helft vergeten.
Ik geniet in ieder geval van jullie verhalen en kijk dus weer uit naar de volgende.

Veel plezier en tot de volgende story!

Groetjes Debbie