We zijn in Nieuw Zeeland!

NIEUW ZEELAND

17 oktober 2011

De reis naar Nieuw Zeeland ging heel relaxed. Vanaf Bangkok vlogen we in negen uur naar Sydney en die reis vloog om. De kinderen hebben aardig wat geslapen en wij hebben gedommeld en een erg leuke film gekeken (Hangover part II. Martijn: geweldige film!, nu nog deel 1 kijken!). In Sydney hadden we een uur om over te stappen op het vliegtuig naar Christchurch. Leek erg kort, maar het ging allemaal heel gemakkelijk en vlot. Vanaf Sydney was het nog drie uur vliegen en Lotte heeft deze hele vlucht geslapen. Het vliegtuig was niet helemaal vol en ze kon lekker languit liggen.

In Christchurch werden we opgehaald door David van Woerden, de neef van Peter (onze zwager). Bij hem en zijn vrouw Kerry en kinderen Sofia (12), Jason (9) en Luka (6) logeren we twee nachtjes, morgenochtend (dinsdag) halen we de camper op. De kinderen hebben het hier enorm naar hun zin, uiteraard is er voldoende speelgoed aanwezig en vooral Puck speelt ook graag met de jongens. Dat ze Engels spreken maakt niet uit, Puck praat gewoon Nederlands terug.

Onze eerste reactie toen we buiten kwamen op het vliegveld: kkkoud!!

Het is weer even wennen aan de Hollandse temperaturen na 6 weken in de hitte. Vannacht lagen we onder dikke dekbedden en onze eerste aankoop in Nieuw Zeeland: pantoffels voor de dames! Puck heeft nep uggs en Lotte schattige pluizige gevallen met roze hartjes. We zullen ze nodig hebben, de voorspellingen zijn niet zo heel best voor de komende dagen. Het is lente hier, vergelijkbaar met mei in Nederland. Alles staat in bloei, prachtig. Vandaag (maandag) was het zonnig en een graad of 18, maar de komende dagen verwachten ze regen en een graad of 12. Beetje zoals bij jullie dus! Gelukkig hebben we pantoffels (ik had ze meegenomen uit Nederland) en zit er in de camper verwarming! Het was wel weer lekker slapen trouwens, weggekropen onder een dik dekbed. We hebben allemaal heerlijk geslapen, ondanks dat we een nacht hebben overgeslagen en het hier zes uur later is dan in Thailand, hebben we er geen last van. De meiden hebben wel enorm uitgeslapen, Puck werd pas om 10.00 wakker vanmorgen! Ze lag er om half acht in dus die heeft wel even lekker bijgetankt. We denken wel dat het geholpen heeft dat ze gisteren de hele middag buiten gespeeld hebben.

Vandaag heeft Kerry ons de omgeving laten zien, en hebben we een prepaid sim kaartje gekocht voor de telefoon zodat we lokaal voordelig kunnen bellen. We zijn ook even bij Dave op zijn werk langsgereden. Hij heeft een eenmansbedrijfje, een kleine fabriek. Hij verpakt snoep voor in bijvoorbeeld automaten. Dus hij zet groothandelsverpakkingen om in kleine één-persoonsverpakkingen en ook voor reclamedoeleinden. Het was daar een paradijs voor de kinderen dus!

Morgen gaat het camperavontuur beginnen!