familiedehoog.reismee.nl

3 en 4 oktober

3 en 4 oktober 2011

Op onze laatste dag bij Max en Lha toch nog wat dingetjes gedaan.

Chiang Mai is de zilverstad van Thailand en Max heeft ons meegenomen naar een winkel waar goed zilver wordt verkocht. Puck heeft hier van het restant van de centjes van Annie en Robert een zilveren olifantje gekocht. Van pappa heeft ze er een kettinkje bij gekregen en ze is nu helemaal trots op haar setje. Het is ook heel schattig. Lotte mocht ook iets uitkiezen, maar die wilde niet. Die heeft namelijk bij een grote supermarkt een roze Barbie jurk gezien...

Ze hebben hier trouwens van die enorme supermarkten zoals in Frankrijk. De Carrefour zat hier ook maar is weggegaan. Wel heb je Big C en Tesco. Het zijn eigenlijk complete winkelcentra en vooral bij de Tesco kun je alles kopen wat je je maar kunt bedenken. Ook mijn lievelingsboter uit Frankrijk! Je kunt mij rustig een dag in zo'n winkel neerzetten, maar dat vindt Hans dan weer niet zo'n goed idee helaas... maar goed Lotte heeft bij de Tesco dus een jurk gezien en die móet ze hebben. Ze heeft hier al twee jurken gekocht, die mooie roze en ze hadden bij de Big C laatst ook nog allebei een jurk met Minnie Mouse erop (was wel weer even slikken voor mamma, maar het zijn verder wel schattig jurkjes, donkerblauw met wit en rood). Maar deze jurk is het echt helemaal volgens Lotte!

We zijn ook nog bij een fabriek geweest waar ze paraplu's maken. Was heel leuk om te zien. Aan het eind zaten ze de paraplu's te beschilderen en konden de kinderen ook een plaatje uitkiezen wat op hun kleren geschilderd kon worden. Puck had een effen grijs jurkje aan dus dat was leuk. Alleen had Lot een gebloemd jurkje aan, niet echt leuk om daar iets op te schilderen. Maar ja, ze moest ook natuurlijk! Gelukkig verkochten ze ook effen witte shirtjes waar je dan iets op kon laten schilderen. Dus allebei dolgelukkig met twee dolfijntjes. Als het goed is, blijft het er ook op zitten na het wassen. We zullen zien!

Na de fabriek zijn we nog naar een massagesalon geweest. Twee uur lang werden we gemasseerd en gemarteld... het was heerlijk maar soms wel heel hard! We wisten trouwens niet dat we zo lenig zijn, soms werden we echt in houdingen getrokken die voor je gevoel echt niet kloppen. En op een gegeven moment liep die masseuse over onze benen. Een erg leuke ervaring! De meisjes hebben al die tijd heel lief aan de kant zitten wachten met hun ds en kleurboeken, dat was wel heel erg fijn.

Na nog een laatste keer van Lha's kookkunsten genoten te hebben was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen. Om negen uur 's avonds vertrok onze bus richting Bangkok. Lotte sliep binnen een kwartier en moest ik bij aankomst om zes uur wakker maken. Puck sliep iets later maar heeft ook verder de hele nacht liggen slapen. Zelf hebben we niet echt geslapen, ondanks dat de stoelen bijna plat konden. Maar ach, we hebben een week om bij te komen!

Vanmorgen toen we op de trein zaten te wachten, raakte Hans in gesprek met een Thaise man. Hij ging met de trein zijn kleindochter van een jaar oud bezoeken en vertelde honderduit en liet foto's zien. Toen wij naar de trein moesten is hij meegelopen om te helpen met alle bagage in de trein te zetten. Toen we geïnstalleerd waren stak hij nog een briefje met zijn naam (Peter) en telefoonnummer door het raam. Als we ooit weer in Bangkok komen moeten we echt bij hem komen logeren! Zo lief.

We zitten nu in ons appartement in Cha-am. Het is geweldig! Na vier weken met zijn vieren op een kamer geslapen te hebben is dit wel een verademing, twee slaapkamers en een grote woonkamer. Plus een groot overdekt balkon. Het strand ligt pal aan het gebouw, er zit alleen een tuin (mét zwembad) tussen. Erg rustgevend, je hoort binnen de zee ruisen. De meisjes zijn ook helemaal blij, die hebben een enorme kamer en zijn al ruim een uur daar samen aan het spelen en dansen. Het gaat trouwens heel goed samen, ze maken praktisch geen ruzie en spelen heel leuk. Ze zijn natuurlijk ook wel op elkaar aangewezen maar dat kan toch ook naar de verkeerde kant uitpakken. Van de week in het zwembad werd de hele Barbie als Zeemeermin film uitgespeeld, zo schattig.

Hier gaan we het wel een weekje uithouden. Ik denk dat we niet zoveel gaan doen c.q. beleven, maar je weet nooit! We zullen van de week in ieder geval wat foto's plaatsen om jullie jaloers te maken.

sanne

Hebben jullie last van de overstroming? Ik ben van plan om volgende week naar Chiang Mai te reizen, maar ze waarschuwen dat je dat beter niet kunt doen. Ik ben zeer beniewd of jullie ergens last van hebben of niet.

Petra

hoi Sanne,
Wij hebben geen last gehad van de overstromingen maar wij zaten niet in de stad zelf. Het centrum is even niet bereikaar geweest, geen idee hoe het nu is. Je zou online in de Bangkok Post kunnen kijken. Goede reis!

Sanne

Bedankt voor je reactie! Waar zitten jullie precies en kunnen er vanaf daar ook tours door bijv. de jungle geregeld worden? Fijne vakantie nog!

gabrielle & kylian

Hoi, wij willen ook graag weten hoe het met jullie gaat, wij vragen vaak aan mama of er al weer een berichtje van jullie is maar vooral DE FOTO'S helemaal leuk!! Zo vonden wij jullie jurkjes zo leuk, mama zei ''dat vindt nou echt een Minnie jurkje'' nu lezen we dat het inderdaad een Minniejurk is! We willen natuurlijk ook een foto zien van Lottes nieuwe jurk zien! Mooie ketting Puck, is hij niet zwaar, net als een echte olifant haha...tot snel weer

Petra

Sanne: in Chiang Mai centrum stikt het van de kantoortjes waar je allerlei excursies kunt boeken!

Puck en Lotte

Kylian en Gabrielle:
Mooie Minniejurken hè, mamma weet er niks van. Ze zijn van Disney! Puck heeft hem wel 4 dagen achter elkaar aan gehad maar nu moet hij echt eerst gewassen worden van mamma. Wij zijn net op een markt geweest en daar lag een varkenskop bij een kraampje, ieeeeuw! We hebben wel lekkere koeken gegeten het leken wel poffertjes. En heel veel fruit gekocht, papaja en dragon fruit - drakenfruit en dat is echt super lekker! Doei groetjes van ons.

Max en Lha

Op onze nieuwe lokatie komt ook een tour desk wij gaan samenwerken met een groot en betrouwbare door expat gerunde tour operator zodat wij naast ons "eigen" aanbod een ruimer aanbod hebben.

Margret

Geweldig om jullie verhalen te lezen.
Wist wel dat je Nieuw Zeeland mooi zou vinden.
Herken veel van de plekken waar jullie zijn/geweest zijn. Super.