familiedehoog.reismee.nl

24 en 25 september

24 september 2011

Vandaag stond Chiang Mai op het programma. Bij Max en Lha stoppen bijna voor de deur minibusjes die je naar het centrum van de stad brengen, en daar zijn we opgestapt. Puck vond het maar niets, zonder Max en Lha op stap. ‘maar weten we dan wel welke bus we terug moeten hebben?' en ‘wat als we gaan eten en we weten niet wat er staat?'. We hebben haar uiteindelijk gerust kunnen stellen en haar er van kunnen overtuigen dat we ook echt wel zónder Max en Lha kunnen. Puck had er nog wel haar twijfels over maar ze legde zich er maar bij neer.

In ons reisboek stond een leuke stadswandeling die langs alle highlights in het centrum, dus we dachten die gaan we doen. We zijn begonnen op de overdekte markt waar van alles te krijgen was. Toen gezocht naar het startpunt van de wandeling. Nou is een wandeling best leuk. Maar niet in een heel drukke stad bij 38 graden, heel veel uitlaatgassen en twee oververhitte meisjes! Gelukkig lieten we het drukke centrum snel achter ons en konden we weer enigszins ademhalen. Na een ijsje konden de meisjes wel weer een stukje lopen en zijn we verder gegaan. Om een kwartiertje later een restaurantje te zoeken voor koud drinken en een lunch. We waren inmiddels al best ver van het centrum en moesten na de lunch dus ook weer terug lopen. Ik dacht, we nemen een tuk tuk, maar volgens Hans was het niet zo ver en was het best te lopen... die arme Lotte was werkelijk helemaal oververhit en kon op een gegeven moment niet meer. Dikke tranen, heel zielig. Zo zielig dat ze van een zwerver een barbiepop kreeg! Ik dacht eerst nog heel wantrouwend daar zal hij wel geld voor willen hebben, maar nee hoor ze kreeg de pop echt. Waarschijnlijk gestolen waar, maar ach een gegeven paard... Lotte was weer even opgefleurd en dat was wel heel fijn. Gelukkig waren we toen ook al bijna terug bij de busstop. Dat was ook wel grappig, Lha had voor ons in het Thais opgeschreven hoe de straat hier heet, zodat wij het aan de chauffeur konden laten zien. Alleen kon de chauffeur niet lezen! Maar gelukkig iemand anders wel en hadden we de juiste bus te pakken.

25 september 2011

Na'sochtends eerst een schoolsessie gedaan te hebben zijn we naar een mooi park hier aan de overkant van de weg gegaan. Hier is ook een groot zwembad. Eerst hebben we in het restaurant bij het zwembad gegeten en toen zijn we lekker het zwembad ingedoken. Echt afkoelen deed je niet, de watertemperatuur was circa 30 graden (prima temperatuur voor mij!). Puck heeft dan ook van half twee tot half vijf non stop in het water gelegen. En was nog boos dat ze er uit moest komen.. Speciaal voor Nienke hebben we foto's gemaakt van een duikende Puck!

Morgenochtend (dinsdag) vroeg vertrekken we voor onze tweede tour, naar het Noorden. We gaan onder andere nog een keer op olifanten rijden en met een boot naar een markt in Laos. Zondag zijn we dan weer terug in het huis van Max en Lha en op maandag gaan we afscheid van hen nemen. We nemen dan de nachtbus naar Bangkok (een VIP bus welteverstaan voor minder doen we het niet ... deze bus heeft maar 24 stoelen en dat betekent dat je de rugleuning helemaal plat kunt doen om te slapen). We hebben via google in Cha-am een geweldig appartement gevonden, op het strand. De eigenaar is ook een Nederlander, fijn voor Puck want die vindt het maar niets dat we straks zonder Max en Lha verder moeten. Het appartement (een condo noemen ze het hier) heeft 2 slaapkamers en een groot balkon wat zo op het strand uitkijkt. En ook nog een zwembad in de tuin! Hier gaan we lekker een goede week relaxen, op woensdag 12 oktober gaan we weer richting Bangkok waar we een paar dagen bij een oud-collega van mij mogen logeren.

jolanda noldus

hallo petra,man en kids wat leuk om jullie verhalen te lezen. we hebben weer een gezellige beurs gehad met mooie weer en twee sfeervolle dagen. geniet overal van groetjes jolanda noldus

Gerben Hagenaars

Ik kwam via de linkedin van Hans op deze site. Wat ontzettend leuk dat jullie dit doen. Heel veel moois toegewenst en ik ga jullie avonturen met veel plezier volgen