familiedehoog.reismee.nl

21 - 23 september

21 september 2011

We zijn naar het noorden gereden helemaal langs de Mekong rivier.

In Nong Khai een stop gemaakt, een leuk stadje aan de rivier. Onder de Vriendschapsbrug (verbinding tussen Thailand en Laos, deze brug is pas in de jaren negentig geopend als symbool voor de nieuwe vriendschappelijke betrekkingen tussen deze landen) hebben we lekker zitten eten in een restaurantje op een vlot in de rivier.

Toen we via markt terugliepen naar de auto, zag Lotte haar droomjurk hangen. Hij is vooral erg roze en ook mega tuttig. Maar ze stond helemaal te stralen toen die man hem voor haar hield, plus het zijn tenslotte haar eigen centjes. Dus, mamma moet maar even slikken! Met een dolgelukkige Lotte zijn we verder gereden. De jurk wil ze aan als ze vijf wordt, hopelijk pas hij dan nog (of: hopelijk niet meer haha). Er kan onderaan gemakkelijk een strook gezet worden dus te kort kan hij niet worden. Het had nog erger gekund hoor, er hingen ook allemaal jurken met Disney prinsessen erop.

We hebben geslapen bij een Homestay in Udon Thani. Een prachtig huis met dito tuin waarin drie schattige bungalows stonden. De eigenaars waren ontzettend vreemde vogels. Ze komen oorspronkelijk uit België en wonen al tien jaar in Thailand. Er was nog een gast, een Japanner die ook nog jarig bleek te zijn, en we hebben met zijn allen gegeten. De sfeer in huis was om te snijden. Beetje jammer, het zag er zo sfeervol uit met een prachtig gedekte tafel en kaarsjes aan. Puck zei ‘het lijkt wel kerst' en dat was ook wel zo! Maar die twee Belgen waren echt raar. Hij was nog wel leuk en deed enorm zijn best met koken en serveren. Maar zij was heel stil en berekenend. Als je wat vroeg dan kreeg je een heel kort antwoord en was ze weer weg. Hij vertelde dat hun Thaise partner in het ziekenhuis ligt en daarom helaas niet aanwezig was. In de kamer hingen heel veel foto's waar ik uit op maakte dat die man met de Thaise ‘partner' getrouwd was... overal stonden hij en die vrouw op en op één foto had ze namelijk een trouwjurk aan. Maar wat deed die Belgische vrouw er dan bij? Ze deden zich wel voor als een echtpaar, maar in de keuken maakten ze enorme ruzie de hele tijd. Max dacht dat ze met zijn drieën getrouwd zijn.... Een rare setting maar wel heerlijk gegeten en een prachtige omgeving!

22 september 2011

Een heel lange rit vandaag, deels door de bergen, van Udon Thani naar Uttradit. We zitten wederom in een Homestay, van Thaise eigenaren dit keer. We hebben weer een super schattig huisje in een heel mooie tuin aan een rivier.

Morgen nog een korte rit naar Chiangmai. Dan zijn we zaterdag, zondag en maandag bij Max en Lha thuis. Op dinsdag vertrekken we voor nog een korte trip naar het Noorden. We zijn dan op zondag weer ‘thuis' en het plan is om dan 's maandags de nachtbus naar Bangkok te pakken en vandaar daar door te reizen naar Hua Hin of Cha-am. Deze plaatsen liggen aan de kust en schijnen helemaal goed te zijn voor een strandvakantie. We gaan daar een lekker hotel zoeken en blijven er tot de week erop woensdag. Lekker een week bijkomen van alle indrukken!

23 september 2011

We zijn weer ‘thuis'! De meisjes doken gelijk op hun speelgoed (2 kleine Ikeabakjes met Polly Pocket spulletjes) en hebben de rest van de middag heerlijk zitten spelen. Met Puck ook weer eens wat gelezen, het gaat echt heel goed. Zo veel les heeft ze nog niet gehad maar ze leest als een trein (Sorry juffen Susan en Janneke!! Volgende week beginnen met het lesprogramma, op reis was het iets te onrustig!). Rekenen doen we nu nog spelenderwijs bijvoorbeeld tijdens het eten, zo van je hebt tien stokjes saté en er nu zes opgegeten, hoeveel moet je er nog eten? Beetje hoog gegrepen maar ze komt er redelijk makkelijk uit. Morgen - zaterdag - gaan we met zijn vieren op stap, met de bus naar Chiang Mai.

trudi suiker

Hoi Allemaal.

Ik ben benieuwd hoe de nacht bus reis jullie bevalt?
Wij zijn zelf in Cha-am geweest daar was het prima vertoeven en van alles tedoen.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes trudi suiker en Cats