familiedehoog.reismee.nl

13 en 14 september

13 september 2011

We hebben vandaag zo'n leuke dag gehad!

Vanmorgen eerst met een mini busje (met een moordend tempo) naar Erawan National Park gereden. Hier zijn 7 watervallen waar je naartoe kunt wandelen. Wij zijn niet verder gekomen dan de vierde, het was best pittig klimmen. Puck en Lotte renden als berggeitjes voor ons uit, maar wij vonden het wel best in die hitte! Bij de vierde waterval kon je zwemmen en van de rotsen met de waterval mee glijden. We moesten wel eerst even iets overwinnen... in het water zaten enorm veel vissen. Hele grote, maar ook wat kleinere (een centimeter of tien, twaalf). Die kleine visjes komen aan je voeten knabbelen! Een heel raar gevoel. Hans had er zelfs een paar aan zijn voet hangen! Zolang je in beweging bleef in het water was er niets aan de hand, maar als je een hand of voet stil in het water liet hangen, dan zaten er in no time een heleboel visjes aan.

Die glijbaanrots zag er wel heel aantrekkelijk uit dus we zijn toch heel stoer het water in gegaan. Het was leuk!! Zelfs Lotte is een keer met Hans naar beneden gegleden. En het voordeel van dit klimaat, je komt het water uit en bent gelijk weer warm.

Na het waterval avontuur hebben we zitten lunchen en toen weer het minibusje in, op weg naar de olifanten. Ook weer zo iets leuks, een klein ritje op een olifant maken. Lotte zat helemaal te glunderen, die vond het zo ontzettend leuk. Puck vond het ook wel leuk, maar best spannend. Soms liepen die olifanten een heel steil stuk naar beneden en dan werd je flink heen en weer geschud. Uiteraard gingen we ook nog even de rivier in en spoten de olifanten ons nat. Hilariteit alom natuurlijk! Na de rit mochten we olifanten banaantjes voeren. Dat vond Lotte dan weer helemaal niks. We stonden op een hoog platform en de olifanten staken hun slurf door de spijlen. Als je niet oplette, dan duwden ze zo opzij, op zoek naar het mandje met bananen.

Onze gids kwam nog met een soort van zwarte stokjes en vroeg of er water op wilden gieten. Dat deed Hans en toen plopten de stokjes ineens open en sprongen er allemaal zaadjes uit, heel grappig. Alleen had Lotte ze in haar hand en die schrok wel een beetje van dat geplop, ze liet ze gelijk vallen.

Eigenlijk zouden we na de olifantenrit met een bamboevlot de rivier afzakken. Maar door de vele regenval de afgelopen tijd staat de rivier erg hoog en is de stroming te sterk. We zijn daarom met een longboat een stuk gaan varen. Vonden wij leuker, die ging tenminste lekker hard!

Na de boottocht ook nog naar de ‘spoorlijn des doods' gereden. De beruchte spoorlijn waar zo veel dwangarbeiders de dood vonden. Langs de spoorlijn was een grot, dit was vroeger het ziekenhuis voor de arbeiders. Nu is het een soort van tempel geworden met een groot Budha beeld. Wij vonden het wel indrukwekkend, maar Puck wilde zo snel mogelijk weer naar buiten. Iets in de grot maakte haar bang. Bij de grot was ook een treinstation en we zijn hier op de trein gestapt en hebben mooie plaatjes kunnen schieten van de River Kwai.

Toen we weer in het busje zaten verzuchtte Puck dat wij toch wel heel veel geluk hebben dat we én bij een waterval hebben gezwommen én op olifanten hebben gezeten. Ze zei ook nog dat ze denkt dat alleen zij en Kimberly omhoog kunnen klimmen bij de waterval (best een pittige klim langs spekgladde rotsen), want zij zijn allebei heel lenig. Lotte vond de olifanten het allerleukste van deze dag.

14 september 2011

Vanmorgen naar een floating market gereden in een erg leuk stadje. Het leek net Venetië, maar dan anders. Dat zeggen ze hier altijd: same, but different. Het was een stadje met allemaal kanalen en dus ook op die kanalen de floating market. Die is er nog voornamelijk voor de toeristen en wij waanden ons een beetje in de Fata Morgana van de Efteling. We hebben een boot gehuurd en die heeft ons door het stadje en de markt gevaren. Allemaal lekkere dingen gegeten, zoals gebakken banaan, kokospannenkoekjes, pomelo fruit en een kokosnoot leeggedronken. Kokosnoot vonden Puck en Lotte erg vies dus ik mocht hem helemaal leeg drinken. Verder niets gekocht, alles was drie keer zo duur als normaal.

Puck had vanmorgen een beetje diarree, die zei ineens ‘hé dat is raar ik laat een poepje en het zit in mijn onderbroek!'. We denken dat het van het zwembad komt, die krijgt ongemerkt toch aardig wat zwemwater binnen met al die trucjes van haar. Koppeltje duiken, bommetjes, duiken, alles wordt uit de kast getrokken. We krijgen haar haast het zwembad niet uit!

We zitten nu in een hotel vlakbij het vliegveld in Bangkok, morgen gaan we verder naar de kust en dan zitten we drie dagen in een resort. Wel even lekker, een paar dagen op dezelfde plek. Voor de meisjes is dat rondreizen best vermoeiend. De hotels waar we zitten verschillen enorm. Van super de luxe tot wat meer basic. Wel altijd schoon en netjes gelukkig.

De foto's van deze twee dagen volgen, de internet verbinding is erg langzaam in dit hotel en het uploaden duurt eindeloos. Het is trouwens nog even puzzelen om de foto's in de juiste volgorde op de site te krijgen, daar wordt aan gewerkt!

Nienke

HAhaha een gratis Dokter Fish behandeling... Je weet dat men heel veel geld hiervoor neer tellen hè. Maar zijn jullie wel van je eelt af. ;-))

Wat leuk om zo te mogen zwemmen! Van rotsen af enzo. Heerlijk om jullie verhalen te lezen.

Groetjes nienke

Ilse

Haha leuk! Typisch wat voor Lotte, die olifanten! Erg leuk wat jullie hebben gedaan... Lekker luxe, dat resort. Haha nog veel plezier de volgende dagen en groetjes aan Puck en Lotte! Groetjes Ilse

Ilse

Oja en erggg gaaf van die rotsen.... Ben jaloers hihi 8D

Joke

wat mooi die watervallen,en dat je er zomaar vanaf kan glijden!
wat durft Puck een hoop zeg!
Lijkt mij toch best wel eng om zo
van een hoge waterval af te glijden!
Wat maken jullie leuke dingen mee ook die visjes aan je voeten lijkt mij helemaal geweldig!
Groetjes Joke

Dino

Je gaat me toch niet vertellen dat Hans zijn hengel voor niets heeft meegenomen en dat hij de vissen er met z'n grote teen er uit kan hengelen ?... Van het weekend hier in Rockanje de grote kip op de BBQ gehad, maar als ik jullie foto's zie blijven er nog altijd 'grotere' uitdagingen... geweldig. Leuke verhalen en dito foto's. Ik weet niet of we Lotte's verjaardag gaan halen want onze agenda loopt al aardig vo tegen die tijd, maar we houden wel een gaatje vrij....

Wil De Filippi

Jullie reisverslagen zijn erg leuk om te lezen; ik "hoor"het je gewoon vertellen.Wat een belevenissen voor de kids;zo zit je op een olifant en zo glijd je met een waterval naar beneden!!
Veel plezier met z'n allen en ik ben weer benieuwd naar het volgende verslag!
gr.Wil en de rest

Trudi Suiker

Hoi luitjes.
Wat leuk dat jullie toch die treinreis over de river kwai hebben gemaakt.
En olifanten rijden is toch andersals op een ezeltje rijden of een paard.
En ja van zo'n waterval af glijden is echt super.
Peter dorst het niet vanwege zijn hoogt vrees en slechte zwemkunst.
Wel ik hoop dat jullie lekker tot rust zullen komen in het resort even echt ontspannen.
Ik vindt jullie verhalen echt prachtig.
Ik kijk al weer uit naar de volgende belevenissen.

Groetjes en Tot mails Trudi en Cats

Danielle de Hek

Hoi Lieve Luitjes, Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen en jullie belevenissen te lezen. Fijn om te zien hoe jullie genieten en dat alles met de meisjes ook goed gaat! Wat hebben jullie al veel gedaan en wat is het toch een heerlijk land. We kijken uit naar het volgende verslag en natuurlijk de foto's! Dikke knuffel van ons! Liefs, Hans Danielle en Rick

Roy en Mike

Hallo Puck
We missen je en we vinden het leuk om je foto's te bekijken.Nog heel veel plezier
groetjes van Roy en Mike de koning (uit groep 3)