familiedehoog.reismee.nl

11 en 12 september

11 september 2011

Gisterenavond in het hotel gegeten bij gebrek aan restaurants. We waren de enige gasten en ook nog westers, de complete staf liep uit om ons te zien. Ze stonden allemaal vanaf een afstandje naar ons - en vooral de meisjes - te kijken. Puck had nog maar net de laatste slok cola doorgeslikt of haar glas werd alweer bijgevuld! Het voelde wel een beetje ongemakkelijk, maar het eten was wel heerlijk. We drinken hier trouwens iedere dag cola - ook de kinderen - tip van onze buurvrouw! Cola schijnt alle bacteriën in je darmen kapot te maken en voorkomt dat je ziek word van het eten hier. Klinkt heel dubieus, iets drinken wat eigenlijk niet goed voor je is, maar het werkt wel. Nog niemand heeft last gekregen van diarree of andere klachten en we eten vaak in lokale, echt Thaise tentjes. Of kopen onderweg iets bij een stalletje. Helaas vindt Lotte cola niet echt lekker, maar een paar slokjes per dag drinkt ze wel.

Vandaag eerst een dierentuin bezocht en daarna doorgereden naar Suphanburi.

De dierentuin was wel een belevenis! Hier komen alleen maar Thai mensen, de dierentuin wordt in geen enkele reisgids vermeld. Het bleek een enorm groot gebied te zijn met verschillende ingangen. We zijn eerst bij tijgers en leeuwen gaan kijken. Het begon heel hard te regenen dus zijn we eerst naar het aquarium gereden. Dat was leuk, alleen waren niet de vissen maar Puck en Lotte de grootste attractie. De één na de andere Thai wilde met ze op de foto, iedereen wilde aan hen zitten en over hun huidjes aaien. En Puck en Lotte maar lachen en poseren. Later moesten ook Hans en Max eraan geloven. Die zijn allebei heel lang en dat vonden de Thaise mensen ook wel interessant. Thaise mensen zijn erg bezig met zo blank mogelijk lijken. Want als je blank bent, dan heb je status. Mensen die heel bruin zijn werken op het land, die zijn veel buiten. Dus wat je ziet is dat iedereen heel krampachtig onder een paraplu loopt om maar niet aan de zon bloot gesteld te worden. Ook worden er allerlei ‘whitening' producten verkocht: bodymilk bijvoorbeeld. Als je dan het etiket leest, dan zit er gewoon een hoge factor tegen de zon op. Ik heb zelf een nieuwe fles bodymilk nodig maar kan niks vinden waar geen ‘whitening' op staat. Veel vrouwen gebruiken ook make-up waar ze blanker door lijken, het ziet er niet uit! Maar ja ga ze dat maar aan hun verstand brengen.

Na het aquarium een bezoek aan de krokodillen gebracht. Er was een erg grappig show waar twee mannen allemaal spannende dingen met de krokodillen uitvoereden (hand in de bek, hoofd in de bek, de bekken keihard dicht laten slaan). Puck en Lotte vonden het een beetje te spannend!

Nu zitten we in een heel luxe hotel in Suphanburi. Straks lekker douchen en eten.

Nog even over het weer, dat hoort er toch ook bij! Het is september, dus regenseizoen en dat is te merken. Iedere dag vallen er wel enorme buien, gelukkig vaak 's avonds maar vandaag ook in de ochtend. Het voordeel van hier is dan wel dat het niet afkoelt. Nou ja, het koelt wel af tijdens een regenbui, maar dan van 32 naar 27 graden... voor ons dus nog steeds heel warm. Je moet alleen niet nat geregend ergens naar binnen gaan want de airco zetten ze hier standaard op vriesstand. Gisterenavond vroeg Puck om een vest! Het was denk ik 17 graden in het restaurant, echt niet lekker als het buiten 32 graden is.

12 september 2011

Vanmorgen aan het ontbijt was het weer raak, we moesten weer op de foto voor een Thai. Lotte had er echt geen zin in en ging dus ook niet lachen. Daar kunnen we ons na gisteren wel iets bij voorstellen!

We zijn na het ontbijt naar Kanchanaburi gereden, bekend van de river Kwai en natuurlijk de brug erover. We zitten hier in een heel schattig resort en slapen in houten hutten op palen. Er is ook een zwembad en daar liggen Hans en Puck nu in. Lotte is moe en heeft last van de warmte, die ligt lekker op bed onder de airco met haar ds. Die had trouwens weer wat, ze rende van het restaurant naar ons huisje en de honden van de eigenaar dachten hé leuk dat meisje wil met ons spelen! Ze renden dus al blaffend met haar mee.... gillen!!! De (Engelse) eigenaar schrok zich een ongeluk en heeft de honden maar opgesloten..

We hebben al een bezoek gebracht aan de River Kwai en de beroemde brug. We wisten niet wat we zagen toen we Kanchanaburi binnen reden, één en al restaurantjes en winkeltjes en heel veel westerse mensen op straat. Dat zijn we nog helemaal niet tegengekomen hier. We zijn ook nog bij het War Cemetery geweest, hier liggen alle soldaten begraven die hebben moeten werken aan de brug en spoorbaan. Er liggen 1800 Hollandse soldaten. Helaas mochten we de begraafplaats niet op lopen, het heeft hier de afgelopen dagen enorm geregend en er staat teveel water op het gras. Vandaag is het al de hele dag droog overigens en de zon schijnt ook nog!

Morgen hebben Max en Lha een (welverdiende) rustdag en gaan wij een dag op excursie. We gaan op olifanten rijden, met een vlot op de rivier varen, naar beroemde watervallen hier in de buurt en ook nog naar een grot. Eigenlijk zouden we volgende week pas ergens in het Noorden naar olifanten gaan, en wilden we een andere excursie boeken. Maar toen we de folder bekeken dachten we dat deze leuker zou zijn voor de meisjes. Bij de waterval kunnen we ook ‘douchen' en zwemmen!

gabrielle en Kylian

het is hier leuk. maar op de camping is het toch anders zonder jullie. spannende avotuuren hoor en leuke fotos. Leuk hoor al die thaise mensen om jullie heen, je lijkt wel beroemd alleem ik zou er ook gek van worden!
K: Ik wil eigenlijk weten wat voor dieren jullie nog meer hebben gezien in de dierentuin behalve Lottes en Pucken...(en Nemo)

Puck den Lotte

Hoi! We hebben tijgers en leeuwen gezien en giraffen. En ook beren, die vonden mamma en Lotte een beetje eng want het leek net of ze zo konden ontsnappen. En ook apen en zebra's en vogels. In het aquarium kregen we bijna de kans niet om iets te bekijken iedereen wilde maar foto's maken en aan ons zitten. Lotte vraagt of jullie op haar verjaardag komen!

Trudi suiker.

Hallo luitjes.
In de dierentuin zijn wij nooit geweest wel bij het riverkwai museum ook hebben van daar uit een treinreis gemaakt tot aan het eindpunt Namtok.
Daarna gaat de spoorlijn verloren en staan er huisjes op gebouwd.
Hopelijk bevallt de olifanten rit jullie lekker schommelen.
Geniet er maar lekker van

Groetjes van Trudi en Cats

fieke

O dat klinkt leuk! *jaloers* jammer van de regen, maar het is toch warm dus dat maakt niet zoveel uit. Hopelijk word het leuk om op de olifanten te rijden! En wat zielig dat die honden achter puck aanrennen! Hopelijk hebben jullie het nog heel leuk en heb maar heeeeel veel medelijden met ons als wij in die koude winter zitten! Haha.

fieke

Ik bedolede Lotte sorry