familiedehoog.reismee.nl

Vertrek, reis en eerste dagen in Thailand

Vertrek en eerste dagen in Thailand.

We zijn er klaar voor. Auto's, huis en caravan laten we in goede handen achter en tante Mona zorgt ervoor dat alles wat er speelt/geregeld moet worden tijdens onze reis de aandacht krijgt die het behoeft. Dat prettige idee is onbetaalbaar maar we hebben 10 maanden om te bedenken hoe we tante Mona gaan bedanken!!

Na een week van afscheid en veel afspraken om te gaan Skypen is het zover: we gaan!!!

Met tassen bepakt met wat we denken nodig te hebben en bijzondere reisbenodigheden van bijzondere mensen die zullen bijdragen aan een mooi en veilig avontuur gaan we op weg naar Schiphol. Met het veilige idee dat Mart op de Playmobil past en Lars ervoor gaat zorgen dat er geen ruiten sneuvelen, worden we uitgezwaaid door onze buurvrouwen en Mart. Op Schiphol de laatste afscheidstraantjes en dikke knuffels voor tante Mona en dan op weg naar Londen! Wat nog bijna mis ging...

We zaten keurig bij de gate te wachten totdat we ineens zagen dat de vlucht waar we op zaten te wachten naar Manchester ging. Bleek dat de gate gewijzigd was... wij als een gek naar de goede gate gerend en we mochten nog net mee! De mensen na ons hadden echt pech, die mochten niet meer mee.

In London hadden we wel even wat tijd te overbruggen, maar die tijd was eigenlijk zo om. We hebben lekker gegeten en zijn lang blijven hangen in het restaurant. Hali Gali gespeeld en zitten kleuren. Lotte dronk voor het eerst sinas met prik en zei ik moet niet teveel prik drinken anders ga ik poepies en boertjes laten!

De meisjes waren voorbeeldig tijdens de vluchten. Lotte heeft van Amsterdam naar London geslapen en ook een groot deel van de vlucht naar Bangkok. Ook Puck heeft tijdens de vlucht naar Bangkok veel geslapen. Die werd alleen zo nu en dan wakker om over te geven. Heel zielig, bij een beetje turbulentie werd ze luchtziek. Tijdens de landing heeft ze ook nog een zakje vol gespuugd, het arme kind. Gelukkig hebben we Primatour bij ons, die krijgt ze voordat we de volgende keer een vliegtuig instappen!

In Bangkok ging het allemaal heel snel. Omdat we met kinderen reizen mochten we in een speciale rij bij de douane en daarna hadden we ook zo onze bagage. Helaas was het hotel alleen de airport shuttle vergeten dus daar moesten we achteraan bellen .

We zaten in een hotel op de 29e verdieping en omdat de kamer die we geboekt hadden niet meer beschikbaar was, kregen we de ‘newly weds suite' : een appartement met 2 badkamers, een keuken, een eetkamer en een slaapkamer waar ze 2 extra bedden in hebben gezet. En dat alles voor 2500 baht! (nog geen 50 euro). Ja we blijven Hollanders hè.

Onze eerste Thaise maaltijd beviel goed, ook bij de meisjes. Lotte heeft zitten smullen van fried rice met ‘kipnuggets', stukjes witvis met een gefrituurd deegkorstje. Puck wilde alles wel proberen en zat lekker met ons mee te eten.

De eerste nacht hebben we prima geslapen, we hadden alleen allemaal last van het tijdsverschil. Lotte ging helemaal niet slapen en Puck sliep een paar uur en werd toen wakker en heeft een paar uur om zich heen liggen kijken. De volgende morgen was Lotte helemaal niet in haar doen, ze had maar dorst en wilde niks zeggen. Tijdens het ontbijt bleef ze maar stilletjes en ineens gooide ze al het - ijskoude - water dat ze die ochtend gedronken had eruit. In ons appartement is ze weer in bed gekropen en na een paar uur geslapen te hebben was ze weer helemaal de oude. Wij zeiden dat het niet zo handig was om helemaal niks te zeggen, maar Lotte volgens kon ze niks zeggen want anders kwam de spuug...

Dus onze eerste dag in Thailand was een zeer rustige! Puck vond het prima, die heeft heerlijk op de bank een filmpje liggen kijken. Na de lunch zijn we met de met de taxi naar het treinstation gereden. Dat was een heel avontuur! De chauffeur had in zijn kofferbak een soort van uitbouw, onze tassen hingen half naar buiten. Tijdens de rit zette hij Thaise muziek aan en toen begrepen we wat die uitbouw in de kofferbak was... enorme boxen voor de bas! Dus daar gingen we, met zijn vieren op de achterbank gepropt met keiharde muziek en een zingende taxichauffeur!

Op het station moesten we even wachten, maar dat was helemaal niet erg want genoeg te zien.

In de trein hadden we een coupé voor ons vieren en dat was echt superleuk. Alleen een beetje jammer dat de airco op vriesstand stond... Om 21.00 kwamen ze de bedden opmaken en gingen we lekker slapen. Nou ja, lekker. Wederom sliepen de meisjes bijna direct... om een paar uur later weer wakker te worden. Klaarwakker. Puck bleef rustig liggen tot ze weer in slaap viel, maar Lotte wilde bij mamma in bed en viel uiteindelijk om 2.42 in slaap. Dus heel veel hebben we niet geslapen in de trein, maar het was wel heel leuk om mee te maken. En gelukkig werd Lotte wel vrolijk wakker. Puck hebben we om 10.30 wakker gemaakt! We gaan ze vandaag wakker houden en hopen dat ze vannacht niet meer wakker worden. Puck vindt het wel interessant dat ze een jetlag heeft want dat heeft ze nog nooit gehad!

In Chiangmai werden we opgehaald door Max, bij wie we nu in huis zijn. Morgen (woensdag) blijven we een dagje hier om een beetje bij te komen en donderdag vertrekken we voor een rondreis van 2 weken richting het zuiden. Max heeft een mooie reis samengesteld dus we hebben er zin in! Na die 2 weken zijn we weer even terug in Chiangmai en daarna gaan we nog een dag of zeven het noorden verkennen. Daarna vliegen we terug naar Bangkok en zoeken we een lekker strand voor een of dag wat. Als het goed is, hebben we onderweg hotels met internet en kunnen we over onze belevenissen vertellen. In Bangkok dachten we ook internet te hebben, maar daar werkte het helaas niet. Onze laatste paar dagen in Thailand gaan we terug naar Bangkok en mogen we logeren bij een oud collega van mij, Mariska.

Tot slot wil Puck graag nog een stukje vertellen:

Puck is op reis. Het is hil erg leuk. Wu zijn bij maks en lha. Ik eet papaja. Dag!

dino.renate.gab.kylian

Kreeg vanmorgen de link en YES gelijk klaar wakker om te lezen. Wat een avontuur al in zo'n korte tijd, ik hoop dat de meiden vanaf nu alles gaan binnen houden anders hebben ze het later alleen nog over die kots vakantie. Zoek de internet verbindingen!!!! en tot lees.groetjes vanuit het koude, regenachtige en met groeten van "Irene's storm vanuit USA'' verblijven wij....

Martijn

Superleuk om al zo snel wat voor je te horen/lezen.
Jammer dat de meiden zo ziekjes zijn.
Beterschap en dikke kus van oom Martijn.

Groeten vanuit een stormachtig Nederland...

Petra

Ze zijn erg blij met de filmpjes op de laptop! Ze zijn niet meer ziek hoor, moeten alleen wel even wennen aan de temperatuur en bijkomen van de vlieg- en treinreis.

Martijn

Fijn dat ze blij zijn met de filmpjes!
Het is nu voor jullie etenstijd denk ik,
eet smakelijk en voor straks weltrusten.

Wil De Filippi

Leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen!!
Als je veel moet overgeven helpt het drinken van cola!!
Doen ze ook in het ziekenhuis!Tip voor eventuele kotspartijen bij volgende vlucht.

gr.vanuit herfstig Nederland,
Wil en de rest.

Veronica

Wat een avontuur hebben jullie al beleeft! Ik blijf jullie volgen.
Ik ga snel naar school!!!! Dikke knuffel voor de meisjes

patricia

Hoi, leuk om alles te lezen en wat kan Puck al goed schrijven. Dat komt helemaal goed om groep 3 op reis te doen. Wat is het leuk in chiang mai he? Niet vergeten om met de tijgerbaby's te spelen en eitjes te koken in de hete bron. Heel veel plezier tijdens de rondreis. Ik ben er nog niet achter hoe ik automatisch bericht krijg bij een nieuwe post. Ik ga het uitzoeken. groeten allemaal, Patricia

Johanna, Gert-Jan en de kids

Het grote avontuur is begonnen, geniet ervan.
Ik krijg helemaal flashbacks naar onze jetleg 7 maanden geleden. Over een paar dagen is het over.

wil en rien

wel een beetje krappe behuizing in bangkok !!
daar konden je meiden wel voetballen.
leuk om alles zo van dichtbij mee te maken , kijken
uit naar je nieuwe berichten/foto's .... houdt ons
op "de hoog"-te.
groeten wil en rien

patricia

Leuke foto's. Ik zie dat jullie een ander soort trein hadden dan wij. Wij lagen met de hele wagon in de lengte. En Puck, ik ben helemaal jaloers. Ik ben gek op papaja en dat kun je hier bijna nooit kopen. Alleen hele dure of hele vieze.

Corry van Walsum

Leuk, die avonturen. Geniet er maar van.!
Ik hoop dat het snel beter gaat met de maagjes van jullie dochters.
In Nederland mis je niet veel qua weer, echt Nederlands rotweer.
Veel plezier, Corry

Rens, Lisa, Marcel en Nicole

Jeetje, het is echt begonnen! Wat een gave foto's zeg. Die hotelkamer, met donut in de trein .. Alleen het onderweg zijn is al fantastisch. Ik had geen berichtje gekregen dat jullie iets geplaatst hadden. Eens even kijken hoe ik dat moet instellen .. Heel veel liefs van ons

Joke,Bert

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen!
Zielig dat Puk zo ziek was in het vliegtuig!
Ik heb wel eens gehoord dat je van reistabletjes juist ziek wordt!
Maar ja hopen dat het met vliegen later beter gaat.
Blijven jullie volgen heel veel plezier nu in thailand!
Groetjes Joke,Bert

trudi Suiker.

Fijn dat jullie reis ondanks alles goed verlopen is.
En aklimatisren is oor kleine grote meisjes even een beetje wennen.
Maar nu jullie de reis verder van uit een vertrek punt kunnen plannen zal het zo wel stukken beter gaan.
Gelukkig dat de meisjes het eten lekker vinden .
Dat is zeker goed voor de maagjes.
Hopelijk horen weer wat meer belevenissen.

Groetjes trudi Suiker en Cats

Groep 1/2A

Lieve Lotte, Puck en ouders,

Wij hebben de foto's bekeken en de stukjes gelezen. Moesten om sommige dingen best wel een beetje lachen. Binnenkort moeten we maar eens met de webcam uit gaan proberen!

Veel plezier met jullie reis!

Dikke knuffel,
groep 1/2A en juf Bianca

kimberly

hoi puck

dit hebben w al gelirt
ik maan roos vis sok aan pen en
maandag kern 2

ik misje

cocky

Was vergeten mij aan te melden voor de reisverslagen. Maar vanaf nu kijk ik mee.Wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd
Groetjes en liefs van Cees en Cocky

cocky

Was vergeten mij aan te melden voor de reisverslagen. Heb ze inmiddels gelezen en vanaf nu kijk ik mee.Wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd.
Groetjes en liefs van Cees en Cocky

Rob van Zutphen

Beste Hans, Petra en kids.

Wat een verrassing is dit! Ik zag jullie reactie op onze site en ben meteen gaan kijken naar jullie eigen reislog. Wat ongelooflijk gaaf dat jullie het gewoon zijn gaan doen! En de kids mee, dat durven de meeste niet aan! Stoer!

Ik was er helemaal niet van op de hoogte dat jullie de ideeën hadden omgevormd in plannen en die plannen alweer omgevormd hadden in acties dus het was best een verrassing te lezen dat jullie inmiddels al bijna 2 maanden weg zijn.
Helaas zijn wij na vele maanden werkloos rond te hebben mogen reizen weer aan het werk ( al zij het wel lekker in Australie), dus nu helaas geen tijd om alles te lezen, maar ga er binnenkort eens goed de tijd voor nemen. Kijk uit naar jullie verhalen en foto's!

Groetjes Josine en Rob
Geniet ervan!