familiedehoog.reismee.nl

We gaan nu echt aftellen!

We gaan nu echt aftellen! Op zaterdag 9 juli hadden we een afspraak bij de Travel Clinic van het Havenziekenhuis voor de benodigde inentingen. Na een inleidend gesprek was de conclusie dat de kinderen allebei drie prikken moesten hebben en wij vier, waarvan twee op die zaterdag en de laatste op zestien augustus. Als eerste mochten de kinderen op de behandeltafel gaan zitten. Zij kregen stereoprikken, er kwam een extra verpleegster bij en ze kregen beide prikken tegelijkertijd, in elke arm een. Omdat Lotte de jongste is, mocht zij eerst. En dat hadden we beter niet kunnen doen.... Terwijl Lot geprikt werd zat Puck toe te kijken en werd steeds witter. Lotte gaf geen kik, die keek alleen ontzettend boos naar de verpleegsters. En toen was Puck aan de beurt. Ook zij gaf bijna geen krimp terwijl een van de twee prikken toch echt wel vervelend was. Toen Puck klaar was werd ze nog witter en kreeg zweetdruppeltjes op haar neus. Met een spuugbakje zijn we snel met haar in de wachtkamer gaan zitten en gelukkig bleef alles binnen. Eenmaal buiten raakte ze er niet over uitgepraat. Dat ze wel dacht dat die mevrouwen haar niet expres pijn hadden gedaan maar dat het nou eenmaal hun werk is. Het feit dat pappa en mamma de volgende keer weer twee prikken moeten en zij en haar zus maar een maakte ook wel indruk. Het spuugbakje kwam overigens een week later nog wel van pas in de auto onderweg naar Frankrijk... De laatste prikken zijn inmiddels ook binnen. Dit keer ging het wat moeizamer bij de meisjes, ze wisten wat er ging komen. Dit had ik al voorzien en ik had voor allebei een kleinigheidje in mijn tas om het leed te verzachten. Het werkte goed! Alles is nu echt helemaal geregeld en de tassen staan klaar om ingepakt te worden. Alle zooi die erin moet ligt eromheen, het wordt nog een hele uitdaging om alles netjes te verdelen over de drie tassen! Maar dat gaat wel goed komen. En zo niet, dan toch. Bijna dagelijks krijgen we de vraag of we al stress hebben.... NEE! Je zou het bijna wel krijgen van al dat gevraag... Natuurlijk vinden we het erg spannend nu de vertrekdatum zo dichtbij komt, maar dat is leuke spanning. En ook veel nieuwsgierigheid, hoe zou het zijn en hoe gaan de meisjes het vinden. Het lespakket van Puck is binnen en daar werd ik wel heel blij van. Fijne methodes en heel veel materiaal. Zelfs schriftjes, potloden en stickers ontbraken niet. De taalmethode, Taalhuis, kende ik niet maar ziet er ook prima uit. Heb even globaal de handleiding gelezen en wat ik er van gezien heb beviel goed. Dus ook dat gaat helemaal goed komen. Aanstaande zaterdag is ons afscheidsfeestje en daarna gaan we echt aftellen! Puck is zich er wel van bewust dat we nu snel vertrekken en is heel druk met afspreken na schooltijd. Lotte geniet erg van school en is er nog niet zo mee bezig. De laatste vrijdag mogen ze nog trakteren: mini wereldbolletjes aan een sleutelhanger. En Puck en ik hadden bedacht om vriendschapsarmbandjes te knopen voor haar vriendinnetjes en vriend Tijn. Leuk, maar veel werk! Gelukkig hebben we niets te doen.... Verder zijn we druk aan het oefenen met Skype, oma wordt er al een echt pro in! Ons volgende verslag zal hopelijk uit Thailand komen!

Reacties

Reacties

trudisuiker

Hallo allemaal.
Het afscheidsfeestje was erg gezellig en de hapjes erg lekker.
Hopelijk zal ik jullie verslag uit Thailand erg interesant vinden omdat wij er zelf drie keer zijn geweest.
Ik wens jullie een goede reis toe een rustige vlucht en hopelijk komen de oog kleppen en de sokken van pas.
Dat doosje zijn zeep blaadjes voor als je handen wil wassen met weing water.
Ik hoop gauw een mailtje van jullie tekrijgen met leuke berichten tot mails Tante Trudi en Cats

dino.renate.gabrielle.kylian.

Nou wij zijn er ook klaar voor, heb de site geinstaleerd en heb ons aangemeld voor de update-email, hij doet het! Zorg wel dat de site goed uptodate blijf want wij zitten in spanning af te wachten!!!!!!!!!!! Heb ook het emailadres ingevoerd.......
Verder ben ik blij dat jullie kinderen Puck en Lotte heten totaal 9 letters, bij ons is het al 15 laat staan dat je ze marie-antoinnette en anna-christina had genoemd (29) Fijne vlucht en nogmaals beleef en geniet. Dikke kussen van ons en tot lezens

Nienke

Lieve Puck en Lotte,

Jullie willen vast wel wat voor mij doen als jullie in Australie zijn... Willen jullie voor mij een foto maken van een koala en van een walibi? Die vind ik zooo schattig. Onwijs veel plezier onderweg, alles goed bekijken hoor. Ik zal vaak op jullie site kijken om te zien waar jullie zijn. Pas goed op papa en mama. Heel veel plezier in het vliegtuig en wel bij het raampje gaan zitten hoor dan kun je uit kijken over de wolken. Want boven de wolken schijnt altijd de zon. Echt waar.

Heel veel liefs Nienke

Arthur van der Horst

Beste Hans, Petra, Puck en Lotte

Nog 1 dagje en dan vertrekken jullie voor 10 maanden voor een groot avontuur. Ik ben best wel een beetje jaloers want diep van binnen lijkt me dat ook erg gaaf. Mart zal vooral de dames wel missen maar we kunnen door Skype toch af en toe even contact hebben. Gaan we doen. Veel plezier en geniet er vooral van.
Mart, Imke, Ingried & Arthur

Noor

Hoi!
Als jullie dit lezen zitten jullie vast al op schiphol, ergens in het vliegtuig of al op jullie eerste bestemming. Maar heel veel plezier. Ik hoop dat jullie het heerlijk zullen krijgen. O, en nog een leuk idee, je kunt vast wel ergens een onderwater wegwerp camera kopen, dan kun je onderwater foto's maken. Dat is echt heel leuk! En later kun je die bij een foto-winkel af laten drukken. Nou heel veel plezier! En ik zie jullie weer over een jaar of via Skype!
Noor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!