familiedehoog.reismee.nl

Bangkok

13 oktober 2011

We zijn gisteren in Bangkok aangekomen en logeren bij mijn oud-collega Mariska, die ik nog ken van mijn periode bij het internationale verhuisbedrijf Voerman International - voordat ik juf werd. Mariska en haar man René wonen al ruim vier jaar in Bangkok in een prachtig huis op een compound buiten de stad. Een oase van rust! Er wonen nog een aantal Nederlandse gezinnen, en ook een Belgisch gezin. Én er is een mooi zwembad op de compound! Puck en Lotte voelden zich vanaf de eerste minuut helemaal thuis. Ze waren helemaal niet verlegen en gingen gelijk lekker hun gangetje, fijn hoor. Lotte ging vanmorgen zelfs vast naar beneden en heeft heerlijk met Mariska zitten kletsen en zitten spelen.

Vandaag - donderdag - zijn we met de skytrain naar het centrum van Bangkok gereisd. Daar hebben we een soort van Oceanium bezocht, alleen dan veel groter en veel mooier. Gebouwd onder een mega winkelcentrum, dus een aantal verdiepingen onder de grond. Op de website kun je kijken hoe het er uit zag: http://www.siamoceanworld.co.th/.

De meisjes hebben enorm genoten, en wij ook! En dan te bedenken dat ze in eerste instantie niet eens wilden gaan, ze hadden het vorige aquarium nog voor ogen. Daar waren al die opdringerige Thaise mensen die maar met ze op de foto wilden. Maar daar was hier geen sprake van, in Bangkok wonen zoveel westerse mensen daar kijken ze echt niet meer op van twee blonde Hollandse meisjes. En gelukkig was dat ook zo! Puck kreeg alleen in de toiletten van een wildvreemde mevrouw een zoen, ze moest er gewoon van blozen!

Nadat we weer ‘thuis' waren gekomen zijn Hans en Puck lekker gaan zwemmen. Puck kwam helemaal enthousiast terug: er waren allemaal Nederlandse en Belgische kinderen in het zwembad!

14 oktober 2011

Ons laatste verslag vanuit Thailand.... de tijd is omgevlogen!

Wij vonden Thailand een perfect begin van onze reis. Wat een heerlijk land is dit. De mensen zijn vriendelijk, het eten is lekker en de natuur is prachtig. Soms is de taalbarrière wel een probleem, maar dat hebben we mooi kunnen voorkomen door met Max en Lha rond te reizen. Wij vinden Thailand een absolute aanrader, zeker als je voor de eerste keer Azië bezoekt. Het is een heel toegankelijk land, ook als je met kinderen reist. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

Vanaf volgende week zijn we in Nieuw Zeeland te volgen, geen idee of we dan ook zo veel online kunnen zijn als in Thailand maar we doen ons best!

Vandaag stond een bezoek aan de mega mall Tesco Lotus op het programma, want Lotte moest nog dé jurk kopen. In Cha-am is het er niet meer van gekomen, daar zijn we alleen maar lui geweest. Ook hebben we een bezoek aan het postkantoor gebracht en een doosje met spullen naar huis gestuurd, souvenirs en boeken (schoolboeken van Puck die uit zijn, het reisboek over Thailand), allemaal extra gewicht wat we liever niet nog ruim 8 maanden met ons meezeulen! Dus, Opa en Oma de Hoog, over een week of twee kunnen jullie een pakje verwachten!

Helaas pindakaas, de Barbiejurk was er niet meer in Lotte's maat. Maar... toch nog twee mooie andere jurken gekocht. Haar geld krijgt ze alleen niet op, de ene jurk kostte 100 Baht en de andere 80 Baht, net zo duur als een zak lolly's... Lotte weer helemaal gelukkig en wij hebben heerlijk rondgekeken in de Tesco. Wat een winkel, geweldig.

Na de Tesco moest Puck eerst nog naar school. Dat was niet zo heel erg want het regende toch. Alhoewel, Puck het er niet helemaal mee eens was. De taalmethode is best pittig, iedere dag staan er drie bladzijdes lezen op het programma. Eerst moet ze zelf het verhaaltje lezen en dan aan mij vertellen wat ze nu eigenlijk gelezen heeft. En daarna nog een keer hetzelfde verhaaltje voorlezen. Dus al met al zijn we best lang aan het lezen iedere dag. Het gaat dan ook super goed, het werpt wel zijn vruchten af. En als ze eenmaal in het verhaal zit dan vindt ze het stiekem ook wel erg leuk gelukkig!

Morgen om 17.10 stappen we op het vliegtuig. Dan zeggen we de warmte voorlopig even gedag, het zal vooral voor mij wel even slikken zijn in Nieuw Zeeland. Gelukkig heeft de camper wel verwarming...

Tot snel vanuit Nieuw Zeeland!

patricia

Toevallig dat je net online was toen ik besloot je reisverslag te gaan lezen. Leuk dat we even konden babbelen. Ik kijk uit naar de verhalen van daar. Gaan jullie de set van lord of de rings bezoeken. Lijt me toch zo'n leuke foto: de dames in een hobbithuis. Ik zie het wel verschijnen. Tot de volgende keer.

Trudi Suiker

Hallo allemmaal.
Ja Thailand zal altijd wel blijven trekken en is een land waar je verliefd op word.
Maar Nieuw Zeeland heeft ook z'n charmes heb ik gehoord van de katten oppas die hebben Austalie en Nieuw Zeeland gedaan heel veel mooie natuur.
Hopelijk zal het je niet tegen vallen na al die natuur rampen en nu weer een olie tanker met averij.
Wel ik hoop dat jullie er toch va zullen genieten.
Hopelijk gauw weer een nieuw bericht.
Groetjes van Trudi en Cats