familiedehoog.reismee.nl

25 - 30 juni

25 juni 2012

Vertrokken uit San Francisco en via de Highway 1 naar Carmel gereden. Carmel is het plaatsje waar Clint Eastwood in de jaren tachtig burgemeester was. Het is een schattig dorpje wat heel on-Amerikaans aandoet. De camping is de mooiste die we tot nu toe gehad hebben, heel rustig gelegen met mooie groene plekken. Heel wat anders dan die betonnen parkeerplaatsen!

26 juni 2012

Vandaag gaan we het mooiste stuk van de Highway 1 rijden, van Carmel naar een plaatsje ongeveer 200 kilometer verderop (ben de naam even kwijt). De weg slingert zich langs een ruig stuk kust en onderweg zijn er vele mooie uitzichtpunten. Ook worden we nog getrakteerd op wat wildlife: bij een parkeerplaats zitten twee Californian Condors. Hiervan zijn er maar een paar honderd dus het is best bijzonder dat wij er zomaar twee tegenkomen. Alle condors zijn genummerd, zodat men ze goed kan blijven volgen. Deze twee zitten te poseren als geoefende modellen en geven ook nog een vliegshow weg. Heel bijzonder.

Een stuk verderop liggen op een strandje zee-olifanten, of elephant seals. Enorme zeeleeuwen die wel 2000 kilo kunnen wegen. Ze worden zee-olifanten genoemd omdat de mannetjes een soort slurf hebben. Het zijn heel rare, stinkende en enorme beesten! Lotte zegt: ‘Zo, die is dik man!’.

27 juni 2012

De laatste rit met de camper, van Santa Barbara naar Los Angeles. We hebben hier voor de laatste drie nachten een camping geboekt praktisch naast de Disney parken. Het zou een rit moeten zijn van nog geen twee uur, maar door alle drukte bij Los Angeles doen we er erg lang over. Dat waren we weer vergeten, files! De camping is weer een prachtige betonnen parkeerplaats. Volgens de dame bij de receptie hebben we de mooiste plek: tegenover het zwembad en de douches en toiletten. Wij kunnen er niet veel moois aan ontdekken! Het is wel heel dicht bij de Disneyparken, we kunnen sommige attracties gewoon zien. Puck is heel erg zenuwachtig voor ons bezoek aan Disney en kan maar niet in slaap komen. Als rond half tien dan ook nog het vuurwerk begint, is ze helemaal klaar wakker. Ze komt angstig bij ons in bed en ik verhuis naar het bed boven naast Lotte. Gelukkig valt ze dan wel in slaap!

28 en 29 juni: DISNEYLAND!!

In één woord? GEWELDIG!

Puck heeft nog wel last van de zenuwen en kan de eerste dag bijna niks naar binnen krijgen bij het ontbijt. Als we eenmaal binnen zijn in het park moet ze gelijk naar de wc. En als ze klaar is zegt ze ‘Zo. Nu ben ik niet meer zenuwachtig, want nu weet ik hoe het eruit ziet.’. Heel fijn! Ze blijft wel angstig voor attracties. En dan niet omdat ze hard gaan ofzo, nee omdat de geluiden zo luid zijn! Lotte loopt alleen maar te stralen! Haar reactie een prinses is onbetaalbaar. Lotte en ik staan te wachten op Hans en Puck, die even naar het toilet zijn. Opeens komt prinses Belle langslopen, die heeft net een fotografeer en signeersessie gedaan. Lotte verstijft naast me, roept ‘Belle!’ en gaat dan staan springen en dansen. Belle zwaait even lief naar haar en verdwijnt dan door een deur naar een artiesten ruimte. Lotte mompelt naast me ‘Het is toch niet te geloven!’ en is helemaal door het dolle heen. En móet in de rij om prinsessen te ontmoeten… dus daar staan we bijna een uur. Met een Lotte die alleen maar aan het huppen en springen is. Puck vindt het ook reuze spannend, maar uit dat alleen door heel zorgelijk te kijken. Uiteindelijk zijn we aan de beurt en blijken er drie prinsessen te staan, Belle (een andere maar dat ziet Lotte niet), Tiana en Ariel. De meiden krijgen van alledrie handtekeningen en de dames maken echt even tijd voor een praatje, knuffel en foto. Heel leuk en vooral Lotte is helemaal in de zevende hemel. Haar dag kan niet meer stuk!

Beide parken zijn heel erg leuk. Disneyland kennen we al maar blijft super. Disney Adventures California is ook geweldig. Helemaal in de stijl van Amerika in de jaren twintig en veel leuke attracties, waaronder Cars land en dat is zo ontzettend leuk en mooi nagemaakt. Helaas is het daar wel heel erg druk en kunnen we niet in de attractie (racen in de Cars auto’s). Nou ja, we kunnen er wel in maar dan moeten we tweeënhalf uur wachten. Gaan we niet doen! Voordeel hiervan is, dat het in de rest van het park een stuk rustiger is en we praktisch overal in zijn geweest.

Het waren twee topdagen, goede afsluiters van onze reis. Wij hebben allemaal genoten!

30 juni 2012

En dan breekt zomaar de allerlaatste dag van onze reis aan…

Het voelt raar en ook goed. Wat hebben we veel gezien en gedaan de afgelopen tien maanden. En wat hebben we veel geleerd. Niet alleen Puck en Lotte, maar ook wij. Het waren tien onvergetelijke maanden, die niemand ons ooit nog kan afpakken. We zijn heel trots op onze meiden, die super reisgenoten bleken te zijn. Ze zijn zulke flexibele en makkelijke wereldreizigsters. Puck, die zo makkelijk bleek te leren in elke omstandigheid. In de camper, buiten aan de campingtafel, in campkitchens, op de grond in de tent, het maakte allemaal niet uit. En Lotte die zo gemakkelijk overal een plekje kon creëren om met haar Polly Pocket poppetjes te spelen. Natuurlijk was het niet altijd koek en ei, er waren ook dagen dat we verzuchtten ‘one of those days’, maar die hebben we thuis ook. Zelfs onze kinderen zijn niet elke dag voorbeeldig! Een dikke pluim voor onze mini wereldreizigsters!

We zijn ook trots op elkaar, we hebben het toch maar mooi gedaan met elkaar en onze meiden! Tien maanden lang 24/7 op elkaar lip, het zal weer wennen worden thuis. Niet meer met zijn vieren in één ruimte slapen zal al gek zijn. Gelukkig gaan we snel naar Rockanje en kunnen we ‘klein’ wennen aan het leven in Nederland!

Wij kijken uit naar onze thuiskomst en naar alles wat de toekomst weer heeft te bieden.

Deze geweldige reis zal niemand ons meer afnemen en stiekem dromen we verder over een (kortere) volgende…

De foto's van de afgelopen dagen zet ik thuis (o, wat klinkt dat raar) op de website, daar is nu geen tijd voor!

O, en we komen aan op Schiphol met vlucht BA0438 uit Londen, om 15.35!

Wil De Filippi

Goede en vlotte terugreis toegewenst!Heel fijn om jullie binnenkort weer te kunnen zien en spreken!

Nienke

Fijne terug reis!en tot morgen!

Marijke en Rob

Onze reis naar Italie ( nee geen weblog) schuift een dagje op, we zien elkaar morgen. Goede thuisreis.

Marijke en Rob

Rene en Mariska

Hallo wereldreizigers,
Bedankt voor jullie mooie, vrolijke en inspirerende verhalen en foto's.
Wat zijn die 10 maanden snel omgegaan en we zijn blij dat wij een heel klein onderdeel konden zijn van jullie reis. Geniet van het thuis zijn!

Corry van Walsum

Beste Petra en Hans.

Wat was het leuk om jullie te volgen op je reis. Ik heb er van genoten! Ik wens jullie en de kinderen weer een goede tijd in Nederland.
Hartelijke groet, Corry

Mariska Bolleboom

Welkom terug in Nederland! Met veel plezier jullie blog gelezen de afgelopen maanden. Wat is de tijd snel gegaan!

Misschien weer eens wat afspreken als jullie weer geacclimatiseerd zijn ;-)

Gr., Mariska, Mike, Demi, Luke en Danique